Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
IST518 | Kalite Yönetimi | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6.00 | 3.00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, öğrencilere kalite yönetimi kavramlarını, prensiplerini ve tekniklerini öğreterek, işletmelerde kalite kültürünün oluşturulması ve kalite yönetim sisteminin etkin bir şekilde uygulanması konularında bilgi ve beceri kazandırmaktır.
1 | Kalite yönetiminin temel kavramlarını ve önemini anlama. |
2 | Kalite standartları ve kalite güvencesi yöntemlerini analiz etme becerisi kazanma. |
3 | Kalite iyileştirme tekniklerini ve araçlarını uygulama becerisi geliştirme. |
4 | Müşteri odaklı kalite yönetimi ve sürekli iyileştirme felsefesini benimseme becerisi kazanma. |
5 | Kalite yönetimi stratejilerini belirleme ve uygulama becerisi geliştirme. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Ders aynı zamanda öğrencilerin kalite iyileştirme süreçlerini yönetme yeteneklerini geliştirmeyi hedeflemektedir.
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Kalite Kavramı ve Tarihsel Gelişimi | ||
2 | Kalite Kültürü ve Liderlik | ||
3 | Kalite Yönetim Sistemleri | ||
4 | ISO 9001 Standardı ve Uygulamaları | ||
5 | Süreç Yönetimi ve İyileştirme | ||
6 | Müşteri Memnuniyeti ve Kalite Ölçümü | ||
7 | Kalite Planlama ve Kontrol | ||
8 | Kalite Maliyetleri ve Performans Ölçümü | ||
9 | Kalite Güvence ve Denetim | ||
10 | İstatistiksel Proses Kontrol ve Kalite İyileştirme Araçları | ||
11 | Tedarik Zinciri Yönetimi ve Kalite | ||
12 | Kalite ve İnovasyon | ||
13 | Sıfır Hata ve Kalite Stratejileri | ||
14 | Geleceğin Kalite Yönetimi ve Trendler | ||
15 | Final Sınavı |
1 Evans, J. R., & Lindsay, W. M. (2017). An Introduction to Six Sigma and Process Improvement (2nd ed.). Cengage Learning. 2 Goetsch, D. L., & Davis, S. B. (2014). Quality Management for Organizational Excellence: Introduction to Total Quality (7th ed.). Pearson. 3 Oakland, J. S. (2014). Total Quality Management and Operational Excellence: Text with Cases (4th ed.). Routledge. 4 Pyzdek, T., & Keller, P. A. (2014). The Six Sigma Handbook (4th ed.). McGraw-Hill Education.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 75 | 75 |
Final Sınavı | 1 | 75 | 75 |
Toplam İş Yükü (saat) | 150 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |