Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
IST504 | Yönetim Bilimi Ve Organizasyon | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6.00 | 3.00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, öğrencilere yönetim biliminin temel prensiplerini ve organizasyonların etkin bir şekilde yönetilmesi için gereken becerileri öğretmektir.
Prof. Dr. Yaşar Sucu
1 | 1. Yönetim bilimi disiplininin temel kavramlarını ve prensiplerini anlama. |
2 | Organizasyon yapısı ve davranışı konularında bilgi ve beceri kazanma. |
3 | Yönetim fonksiyonlarını ve süreçlerini anlama ve analiz etme becerisi geliştirme. |
4 | Liderlik, motivasyon ve iletişim konularında bilgi ve beceri kazanma. |
5 | Organizasyonel değişim ve gelişim süreçlerini yönetme becerisi kazanma. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Ders kapsamında öğrenciler, organizasyonların yapısını anlamayı, planlama ve karar verme süreçlerini öğrenmeyi, liderlik ve motivasyon konularına hakim olmayı ve etkili iletişim becerilerini geliştirmeyi amaçlayan konuları ele alacaklardır.
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Yönetim Bilimi ve Organizasyonun Tanımı | ||
2 | Yönetim Teorileri ve Yaklaşımları | ||
3 | Organizasyon Yapısı ve Tasarımı | ||
4 | Planlama ve Stratejik Yönetim | ||
5 | Karar Verme Süreci | ||
6 | Liderlik ve Liderlik Modelleri | ||
7 | Motivasyon Teorileri ve Uygulamaları | ||
8 | Grup Dinamikleri ve Etkili Takım Çalışması | ||
9 | İletişim ve İletişim Becerileri | ||
10 | Değişim Yönetimi ve Direnç | ||
11 | Performans Değerlendirme ve Geri Bildirim | ||
12 | Örgütsel Kültür ve Etik | ||
13 | İşletme Stratejilerinin Uygulanması ve Kontrolü | ||
14 | Küresel İşletmecilik ve Çokkültürlü Organizasyonlar | ||
15 | Final Sınavı |
1 Daft, R. L. (2019). Management (14th ed.). Cengage Learning. 2 Robbins, S. P., Coulter, M., & DeCenzo, D. A. (2017). Management (13th ed.). Pearson. 3 Hellriegel, D., Slocum, J. W., & Jackson, S. E. (2020). Management: A Competency-Based Approach (14th ed.). Cengage Learning. 4 Bateman, T. S., & Snell, S. A. (2019). Management: Leading & Collaborating in a Competitive World (13th ed.). McGraw-Hill Education.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Okuma | 14 | 3 | 42 |
Ev Ödevi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat) | 154 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |