Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
RMI511 | Kişilerarası İletişim Ve Algı | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6.00 | 3.00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, öğrencilerin iletişimin temel özellikleri, iç iletişim, kişiler arası iletişim ve algı konusunda temel bilgilere sahip olmasını sağlamak, insan ilişkilerinde anahtar rol oynayan iletişimin nasıl işlediğine ilişkin modeller, iletişim engelleri, etkin iletişim kurma becerileri konusunda bir farkındalık yaratarak genel bir kavrayış geliştirmelerine yardımcı olmaktır.
Dr. Öğretim Üyesi Gülçin Manka
1 | Kişiler Arası İletişimin Tanımı, Önemi, Özellikleri, Bağlamını Bilir ve Kavrar. |
2 | Peter Hartley'in Kişiler Arası İletişim Modelinin Bileşenlerini ve İletişimdeki Rollerini Bilir ve Kavrar. |
3 | Algının tanımı ve özellikleri, zemin, şablon, toplumsal yargı, ötekileştirme gibi algıyı etkileyen faktörlerden haberdardır. |
4 | İletişimde algının önemini ve farklı algılama ile iletişim arasındaki bağlantıyı kavrar ve bu konuda farkındalık geliştirip günlük hayatında uygular. |
5 | Kendini tanıma kavramını ve bileşenlerini bilir, Johari'nin Kendini Tanıma Penceresini ve içeriğini bilir, günlük yaşamına ve kendiyle kurduğu iletişime uygular |
6 | Empati kavramını, özelliklerini, türlerini bilir ve bu konuda farkındalık geliştirir. |
7 | Sözlü ve Sözsüz iletişimin kapsamını, özelliklerini, ögelerini bilir, bu konuda kavrayış geliştirmiştir. |
8 | Benlik kavramını ve benlik oluşmasında etkili olan faktörleri bilir. |
9 | İç iletişim ve kişiler arası iletişim konusundaki edindiği farkındalık ve kavrayışı, özel ve iş hayatında daha sağlıklı, başarılı ve etkin iletişim kurma konusunda kullanabilir. |
Birinci Öğretim
Ön koşulu yoktur.
Yok
İletişim nedir, Özellikleri, Ögeleri, Kişiler arası İletişim Modelinin Bileşenleri, Sözlü ve Sözsüz İletişimin Ögeleri ve Özellikleri, Algı nedir, Algının Özellikleri, Algının İletişim Kurmamıza Olan Etkisi, İç İletişim, Kendini Tanıma Penceresi, Benlik Nedir, Benlik Oluşumunda Etkin Olan Faktörler
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | İletişime Giriş: İletişimin Önemi, Amacı,Temel Ögeleri, Bağlamı | ||
2 | İletişimin Temeli Olan İnsanın Kendisiyle İletişimi (İç İletişim) | ||
3 | İç İletişim (Devam) Kişinin Kendini Tanıması (Kendi Hakkındaki Algısı,Johari Penceresi | ||
4 | Kişiler Arası İletişim Modeli, Temel Özellikleri,Bileşenleri, Toplumsal Bağlam | ||
5 | Sözlü İletişimin Ögeleri ve Özellikleri | ||
6 | Sözsüz İletişimin Ögeleri ve Özellikleri, Beden Dili | ||
7 | |||
8 | Sözsüz İletişimin Ögeleri (Devam) Beden Dili | ||
9 | Algı nedir, Nasıl Oluşur , Algıyı Ekileyen Faktörler | ||
10 | Algıyı Etkileyen Faktörler: Şablon ve Zemin; Algı ve İletişim İlişkisi | ||
11 | Empati nedir, ,Empati Türleri, Empatinin İletişimdeki ve Hayatmızdaki Yeri ve Önemi | ||
12 | Benlik nedir, Benlik Oluşumunu Etkileyen Faktörler |
Cüceloğlu, Doğan; Yeniden İnsan İnsana; (1991) Remzi Kitabevi Cüceloğlu, Doğan; Korku Kültürü;(2008) Remzi Kitabevi Erdoğan,,İrfan İletişimi Anlamak;(2005) Erk Yayınları Hartley, Peter; Kişiler Arası İletişim; (2014) İmge Kitabevi Yayınları, Çev. Ülkü Doğanay, Burcu Şimşek, Halise Karaaslan Şanlıİnan Özdemir Taştan, Melike Aktaş Yamanoğlu, Pınar Özdemir İnceoğlu, Metin; Tutum, Algı, İletişim; (2011) Siyasal Kitabevi Dökmen, Üstün; İletişim Çatışmaları ve Empati (1994) Remzi Kitabevi
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 10 | 9 | 90 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 10 | 6 | 60 |
Ev Ödevi | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (saat) | 153 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 |
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 6 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 7 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 |
ÖÇ 8 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 9 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |