Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
KLN515 | Çocuk ve Ergen Terapisi | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6.00 | 3.00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, öğrencilere çocuk ve ergen terapisinin temel prensiplerini, yaklaşımlarını ve uygulama yöntemlerini öğretmektir
1 | Çocuk ve ergen terapisinin temel prensiplerini ve yaklaşımlarını anlama. |
2 | Çocuk ve ergenlerin psikolojik değerlendirmesini yapabilme becerisi. |
3 | Çocuklarda yaygın olarak görülen psikolojik sorunları ve bozuklukları tanıma ve müdahale etme yetisi. |
4 | Etik ilkeleri anlayarak çocuk ve ergen terapisinde mesleki sorumlulukları yerine getirme becerisi. |
5 | Çocuk ve ergen terapisi alanında uzmanlaşmış, etik ilkelere uygun çalışabilen terapistler yetiştirme. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Ders, öğrencilere çocuk ve ergenlerin psikolojik değerlendirmesini yapma, terapi planlama ve uygulama becerilerini geliştirmelerini sağlayacaktır. Ayrıca, çocuklar ve ergenlerle çalışırken oyun terapisinin kullanımı, bilişsel davranışçı terapilerin adaptasyonu, aile terapisi ve duygusal düzenleme teknikleri gibi özel konulara da odaklanacaktır. Ders, çocuk ve ergenlerde yaygın olarak görülen psikolojik sorunları, travma sonrası stres bozukluğunu ve otizm spektrum bozukluğunu da ele alacaktır. Ayrıca, etik konular ve mesleki sorumluluklar da dersin önemli bir bileşenini oluşturacaktır. Dersin amacı, öğrencileri çocuk ve ergen terapisi alanında uzmanlaşmış ve etik ilkelere uygun bir şekilde çalışabilen terapistler olarak yetiştirmektir.
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Dersin Amacı ve İçeriği | ||
2 | Çocuk ve Ergen Terapisine Giriş | ||
3 | Çocuk ve Ergen Değerlendirmesi | ||
4 | Oyun Terapisi | ||
5 | Bilişsel Davranışçı Terapilerin Çocuk ve Ergenlerde Uygulanması | ||
6 | Aile Terapisi ve Sistemik Yaklaşımlar | ||
7 | Duygusal Düzenleme ve Duygu Odaklı Terapiler | ||
8 | Çocuk ve Ergenlerde Anksiyete Bozuklukları | ||
9 | Depresyon ve Duygudurum Bozuklukları | ||
10 | Davranış Problemleri ve Davranış Değiştirme Teknikleri | ||
11 | Travma Sonrası Stres Bozukluğu ve Çocuklar | ||
12 | Otizm Spektrum Bozukluğu ve İlgili Terapiler | ||
13 | Etik Konular ve Mesleki Sorumluluklar | ||
14 | Gelecek Perspektifler ve Çocuk-Ergen Terapisi Uygulamaları |
Drewes, A. A., & Schaefer, C. E. (Eds.). (2014). The Handbook of Play Therapy (2nd ed.). Wiley.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 60 | 60 |
Final Sınavı | 1 | 90 | 90 |
Toplam İş Yükü (saat) | 150 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | |||||||||||||||
ÖÇ 2 | |||||||||||||||
ÖÇ 3 | |||||||||||||||
ÖÇ 4 | |||||||||||||||
ÖÇ 5 |