Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
PSL520 | Kişilik Kuramları | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6.00 | 3.00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, öğrencilere farklı kişilik kuramlarını anlatarak, kişilik özelliklerinin nasıl oluştuğunu, geliştiğini ve bireyin davranışlarını nasıl etkilediğini anlamalarını sağlamaktır. Öğrenciler, farklı kişilik teorileri ve yaklaşımları hakkında bilgi edinerek, kişilik alanındaki temel kavramları ve kuramsal çerçeveleri kavrayacaklardır.
1 | Kişilik kuramlarının temel kavramlarını ve teorilerini anlama ve analiz etme becerisi geliştirme. |
2 | Farklı kişilik kuramlarının açıklamalarını ve perspektiflerini inceleme ve değerlendirme yetkinliği kazanma. |
3 | Kişilik özelliklerinin gelişimi, yapısal özellikleri ve etkileşimleri üzerine araştırmaları analiz etme ve açıklama becerisi geliştirme. |
4 | Kişilik kuramlarının pratik uygulamalarını ve araştırmalarını inceleme ve eleştirel düşünme becerisi geliştirme. |
5 | Kişilik kuramlarının sınırlamalarını ve tartışmalarını analiz etme ve yorumlama yetkinliği geliştirme. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
`Kişilik Kuramları` dersinin içeriği, farklı kişilik kuramlarını ve yaklaşımlarını ele alarak öğrencilere kişilik alanında temel bilgi ve anlayış sağlamayı amaçlar. Ders, kişilik kavramının ne olduğunu ve nasıl ölçüldüğünü anlatırken, farklı teorilerin kişilik yapısını, özelliklerini ve gelişimini açıklar.
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Giriş: Kişilik ve kişilik kuramlarına genel bakış | ||
2 | Psikanalitik Yaklaşım: Freud'un kişilik kuramı | ||
3 | Psikanalitik Yaklaşım: Jung'un analitik psikolojisi | ||
4 | Psikanalitik Yaklaşım: Adler'in bireysel psikolojisi | ||
5 | Davranışçı Yaklaşım: Skinner ve Watson'ın görüşleri | ||
6 | Davranışçı Yaklaşım: Bandura'nın sosyal öğrenme kuramı | ||
7 | Bilişsel Yaklaşım: Kelly'nin kişilik kuramı | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | İnsanistik Yaklaşım: Rogers'ın self kuramı | ||
10 | İnsanistik Yaklaşım: Maslow'un ihtiyaçlar hiyerarşisi | ||
11 | Biyolojik Yaklaşım: Eysenck ve Gray'in kişilik kuramları | ||
12 | Evrimsel Yaklaşım: Buss'un evrimsel psikolojisi | ||
13 | Kültürel Yaklaşım: Hofstede ve Triandis'in kültürel kuramları | ||
14 | Entegrasyon ve Değerlendirme | ||
15 | Final Sınavı |
Friedman, H. S., & Schustack, M. W. (2015). Personality: Classic theories and modern research
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 72 | 72 |
Final Sınavı | 1 | 76 | 76 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (saat) | 150 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 |
ÖÇ 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 |