GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
PSL517 Gelişimsel Psikolojide Bağlanma Kuramları Ve Bilinç Seçmeli Ders Grubu 1 1 6.00 3.00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı, öğrencilere bağlanma kuramlarını ve bilinci gelişimsel psikoloji bağlamında incelemek ve anlamak için bir temel sağlamaktır. Öğrenciler, bağlanma kuramlarının çocukların duygusal bağlanma süreçleri üzerindeki etkisini ve bilincin gelişimiyle ilişkisini öğreneceklerdir. Ayrıca, güncel araştırmaları değerlendirerek bağlanma kuramlarının ve bilincin gelişimsel psikolojiye katkılarını analiz edeceklerdir.


Dr. Öğr. Üyesi Mune AKTAY


1 Gelişimsel psikolojide bağlanma kuramlarının temel kavramlarını ve teorilerini anlama ve analiz etme becerisi geliştirme.
2 Bağlanma kuramlarının gelişimsel süreçler üzerindeki etkisini inceleme ve değerlendirme yetkinliği kazanma.
3 Bağlanma kuramları ve bilinç arasındaki ilişkiyi analiz etme ve açıklama becerisi geliştirme.
4 Bağlanma kuramlarının bireyler arası ilişkiler, sosyal etkileşimler ve psikopatoloji üzerindeki etkisini inceleme ve değerlendirme yetkinliği geliştirme.
5 Gelişimsel psikolojide bağlanma kuramlarını eleştirel bir şekilde değerlendirme ve yorumlama becerisi geliştirme.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


`Gelişimsel Psikolojide Bağlanma Kuramları ve Bilinç` dersi, öğrencilere bağlanma kuramlarını ve bilinci gelişimsel psikoloji perspektifinden anlatarak, bağlanma ilişkilerinin ve bilincin gelişim süreçlerini anlamalarını sağlamaktır. Bu ders, öğrencilere bağlanma teorilerinin temel kavramlarını, bağlanma stillerini, anne-çocuk ilişkilerini ve bağlanmanın sosyal, duygusal ve bilişsel gelişim üzerindeki etkilerini incelemek fırsatı sunar. Ayrıca, bilincin gelişimi ve bilinçli deneyimlerin bilişsel, duygusal ve sosyal gelişim üzerindeki rolünü ele alarak, öğrencilerin bağlanma ve bilinç konularında geniş bir perspektif kazanmalarını hedefler.


Hafta Teorik [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Bağlanma kavramı ve tarihsel gelişimi
2 Bağlanma kuramının temel ilkeleri
3 Bağlanma stilleri ve etkileri
4 Bağlanma kuramına alternatif yaklaşımlar
5 Bağlanma ve duygusal gelişim
6 Bağlanma ve sosyal ilişkiler
7 Bağlanma ve yetişkinlik
8 Ara Sınav
9 Bilincin bilişsel süreçlerle ilişkisi
10 Bilinç ve öz farkındalık
11 Bilinç ve duygusal deneyim
12 Bilinç ve sosyal algı
13 Bilinç ve benlik kavramı
14 Bağlanma kuramları, bilinç ve uygulamaları
15 Final Sınavı

Bowlby, J. (1988). A secure base: Parent-child attachment and healthy human development. Basic Books. Cassidy, J., & Shaver, P. R. (Eds.). (2016). Handbook of attachment: Theory, research, and clinical applications. Guilford Publications. Graziano, M. S., & Kastner, S. (Eds.). (2011). Handbook of consciousness. Springer Science & Business Media.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 72 72
Final Sınavı 1 76 76
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 1 1
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 1 1
Toplam İş Yükü (saat) 150

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 5 4 4 4 4 4 5 4 4 4 4 4 5 5 5
ÖÇ 2 5 5 4 4 4 4 5 5 4 4 5 5 5 5 4
ÖÇ 3 5 4 4 5 4 4 4 5 5 5 4 4 4 5 5
ÖÇ 4 5 4 4 4 4 5 5 5 5 4 4 4 4 4 5
ÖÇ 5 5 4 4 4 4 5 5 4 4 4 4 4 4 4 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek