Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
PSL517 | Gelişimsel Psikolojide Bağlanma Kuramları Ve Bilinç | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6.00 | 3.00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, öğrencilere bağlanma kuramlarını ve bilinci gelişimsel psikoloji bağlamında incelemek ve anlamak için bir temel sağlamaktır. Öğrenciler, bağlanma kuramlarının çocukların duygusal bağlanma süreçleri üzerindeki etkisini ve bilincin gelişimiyle ilişkisini öğreneceklerdir. Ayrıca, güncel araştırmaları değerlendirerek bağlanma kuramlarının ve bilincin gelişimsel psikolojiye katkılarını analiz edeceklerdir.
Dr. Öğr. Üyesi Mune AKTAY
1 | Gelişimsel psikolojide bağlanma kuramlarının temel kavramlarını ve teorilerini anlama ve analiz etme becerisi geliştirme. |
2 | Bağlanma kuramlarının gelişimsel süreçler üzerindeki etkisini inceleme ve değerlendirme yetkinliği kazanma. |
3 | Bağlanma kuramları ve bilinç arasındaki ilişkiyi analiz etme ve açıklama becerisi geliştirme. |
4 | Bağlanma kuramlarının bireyler arası ilişkiler, sosyal etkileşimler ve psikopatoloji üzerindeki etkisini inceleme ve değerlendirme yetkinliği geliştirme. |
5 | Gelişimsel psikolojide bağlanma kuramlarını eleştirel bir şekilde değerlendirme ve yorumlama becerisi geliştirme. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
`Gelişimsel Psikolojide Bağlanma Kuramları ve Bilinç` dersi, öğrencilere bağlanma kuramlarını ve bilinci gelişimsel psikoloji perspektifinden anlatarak, bağlanma ilişkilerinin ve bilincin gelişim süreçlerini anlamalarını sağlamaktır. Bu ders, öğrencilere bağlanma teorilerinin temel kavramlarını, bağlanma stillerini, anne-çocuk ilişkilerini ve bağlanmanın sosyal, duygusal ve bilişsel gelişim üzerindeki etkilerini incelemek fırsatı sunar. Ayrıca, bilincin gelişimi ve bilinçli deneyimlerin bilişsel, duygusal ve sosyal gelişim üzerindeki rolünü ele alarak, öğrencilerin bağlanma ve bilinç konularında geniş bir perspektif kazanmalarını hedefler.
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Bağlanma kavramı ve tarihsel gelişimi | ||
2 | Bağlanma kuramının temel ilkeleri | ||
3 | Bağlanma stilleri ve etkileri | ||
4 | Bağlanma kuramına alternatif yaklaşımlar | ||
5 | Bağlanma ve duygusal gelişim | ||
6 | Bağlanma ve sosyal ilişkiler | ||
7 | Bağlanma ve yetişkinlik | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Bilincin bilişsel süreçlerle ilişkisi | ||
10 | Bilinç ve öz farkındalık | ||
11 | Bilinç ve duygusal deneyim | ||
12 | Bilinç ve sosyal algı | ||
13 | Bilinç ve benlik kavramı | ||
14 | Bağlanma kuramları, bilinç ve uygulamaları | ||
15 | Final Sınavı |
Bowlby, J. (1988). A secure base: Parent-child attachment and healthy human development. Basic Books. Cassidy, J., & Shaver, P. R. (Eds.). (2016). Handbook of attachment: Theory, research, and clinical applications. Guilford Publications. Graziano, M. S., & Kastner, S. (Eds.). (2011). Handbook of consciousness. Springer Science & Business Media.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 72 | 72 |
Final Sınavı | 1 | 76 | 76 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (saat) | 150 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 |
ÖÇ 3 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 |
ÖÇ 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 |
ÖÇ 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 |