GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
PSL516 Gelişimsel Psikolojide Nörobiyolojik Yaklaşımlar Seçmeli Ders Grubu 1 1 6.00 3.00

Yüksek Lisans



Bu dersin amacı, öğrencilere gelişimsel psikolojinin nörobiyolojik temellerini ve yaklaşımlarını tanıtmak ve incelemektir. Öğrenciler, sinir sistemi ve beyin gelişimi ile çocukluk ve ergenlik dönemlerindeki davranışsal ve bilişsel değişiklikler arasındaki ilişkiyi anlamayı hedeflemektedir. Ayrıca, öğrenciler nörobiyolojik araştırmaların gelişimsel psikolojiye katkılarını değerlendirecek ve bu alanda yapılan çalışmaların güncel bulgularını öğreneceklerdir.


isak pardo


1 Gelişimsel psikolojide nörobiyolojik yaklaşımların temel kavramlarını ve teorilerini anlama ve analiz etme becerisi geliştirme.
2 Nörobiyolojik süreçlerin gelişimsel psikoloji alanında nasıl incelendiğini inceleme ve değerlendirme yetkinliği kazanma.
3 Gelişimsel süreçlerin nörobiyolojik temellerini ve beyin-biliş ilişkisini analiz etme becerisi geliştirme.
4 Nörobiyolojik araştırmaların gelişimsel psikolojiye olan katkılarını inceleme ve değerlendirme yetkinliği geliştirme.
5 Nörobiyolojik yaklaşımların etik sorunlarını ve sınırlamalarını analiz etme ve eleştirel düşünme becerisi geliştirme.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Gelişimsel Psikolojide Nörobiyolojik Yaklaşımla dersi, öğrencilere gelişimsel psikoloji alanında nörobiyolojik yaklaşımları tanıtmak ve anlamalarını sağlamaktır. Bu ders, bilişsel, duygusal ve davranışsal gelişim süreçlerini beyin ve sinir sistemi temelinde inceleyerek, öğrencilere nörobiyolojik faktörlerin gelişimsel süreçlere nasıl etki ettiğini anlatır.


Hafta Teorik [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Nörobiyolojik yaklaşımların tanımı ve önemi
2 Sinir sistemi yapısı ve işleyişi
3 Beyin gelişimi
4 Sinir hücreleri ve sinaptik ileti
5 Sinirsel plastisite ve öğrenme
6 Duygusal gelişim ve beyin
7 Dil gelişimi ve beyin
8 Ara Sınav
9 Sosyal bilişsel gelişim ve beyin
10 Ergenlik dönemi ve beyin
11 Nörogelişim bozuklukları
12 Nörobiyolojik araştırma yöntemleri
13 Nörobiyolojik yaklaşımların eleştirisi
14 Gelişimsel nörobiyolojiye uygulamalar
15 Final Sınavı

Blakemore, S. J., & Frith, U. (2005). The learning brain: Lessons for education. Blackwell Publishing. Johnson, M. H. (2005). Developmental cognitive neuroscience: An introduction. Wiley-Blackwell. Wikipedia



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 72 72
Final Sınavı 1 76 76
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 1 1
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 1 1
Toplam İş Yükü (saat) 150

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 5 5 4 5 4 4 4 4 4 4 5 5 5 5 5
ÖÇ 2 4 4 4 4 5 5 5 5 5 4 4 5 5 5 4
ÖÇ 3 4 4 4 4 5 5 5 4 4 5 5 4 5 5 4
ÖÇ 4 4 5 5 4 4 4 4 4 4 4 4 5 5 4 4
ÖÇ 5 5 5 5 5 5 5 5 4 4 5 4 4 4 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek