Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
PSL516 | Gelişimsel Psikolojide Nörobiyolojik Yaklaşımlar | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6.00 | 3.00 |
Yüksek Lisans
Bu dersin amacı, öğrencilere gelişimsel psikolojinin nörobiyolojik temellerini ve yaklaşımlarını tanıtmak ve incelemektir. Öğrenciler, sinir sistemi ve beyin gelişimi ile çocukluk ve ergenlik dönemlerindeki davranışsal ve bilişsel değişiklikler arasındaki ilişkiyi anlamayı hedeflemektedir. Ayrıca, öğrenciler nörobiyolojik araştırmaların gelişimsel psikolojiye katkılarını değerlendirecek ve bu alanda yapılan çalışmaların güncel bulgularını öğreneceklerdir.
isak pardo
1 | Gelişimsel psikolojide nörobiyolojik yaklaşımların temel kavramlarını ve teorilerini anlama ve analiz etme becerisi geliştirme. |
2 | Nörobiyolojik süreçlerin gelişimsel psikoloji alanında nasıl incelendiğini inceleme ve değerlendirme yetkinliği kazanma. |
3 | Gelişimsel süreçlerin nörobiyolojik temellerini ve beyin-biliş ilişkisini analiz etme becerisi geliştirme. |
4 | Nörobiyolojik araştırmaların gelişimsel psikolojiye olan katkılarını inceleme ve değerlendirme yetkinliği geliştirme. |
5 | Nörobiyolojik yaklaşımların etik sorunlarını ve sınırlamalarını analiz etme ve eleştirel düşünme becerisi geliştirme. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Gelişimsel Psikolojide Nörobiyolojik Yaklaşımla dersi, öğrencilere gelişimsel psikoloji alanında nörobiyolojik yaklaşımları tanıtmak ve anlamalarını sağlamaktır. Bu ders, bilişsel, duygusal ve davranışsal gelişim süreçlerini beyin ve sinir sistemi temelinde inceleyerek, öğrencilere nörobiyolojik faktörlerin gelişimsel süreçlere nasıl etki ettiğini anlatır.
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Nörobiyolojik yaklaşımların tanımı ve önemi | ||
2 | Sinir sistemi yapısı ve işleyişi | ||
3 | Beyin gelişimi | ||
4 | Sinir hücreleri ve sinaptik ileti | ||
5 | Sinirsel plastisite ve öğrenme | ||
6 | Duygusal gelişim ve beyin | ||
7 | Dil gelişimi ve beyin | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Sosyal bilişsel gelişim ve beyin | ||
10 | Ergenlik dönemi ve beyin | ||
11 | Nörogelişim bozuklukları | ||
12 | Nörobiyolojik araştırma yöntemleri | ||
13 | Nörobiyolojik yaklaşımların eleştirisi | ||
14 | Gelişimsel nörobiyolojiye uygulamalar | ||
15 | Final Sınavı |
Blakemore, S. J., & Frith, U. (2005). The learning brain: Lessons for education. Blackwell Publishing. Johnson, M. H. (2005). Developmental cognitive neuroscience: An introduction. Wiley-Blackwell. Wikipedia
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 72 | 72 |
Final Sınavı | 1 | 76 | 76 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (saat) | 150 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 |
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 |
ÖÇ 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 |
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |