Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
PSL514 | Bilişsel Süreçlerde Ölçme Ve Değerlendirme | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6.00 | 3.00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, öğrencilere bilişsel süreçlerin ölçülmesi ve değerlendirilmesi konularında temel kavramları, yöntemleri ve teknikleri öğretmektedir. Öğrenciler, ölçme araçlarının geliştirilmesi, güvenirlik ve geçerlik analizleri, normların ve standartların belirlenmesi gibi konuları öğrenerek bilişsel süreçlerin doğru ve güvenilir bir şekilde ölçülmesini sağlayabilecek becerileri kazanmaktadır. Aynı zamanda, öğrenciler ölçme ve değerlendirme etiği konusunda bilinçlenmekte ve etik standartlara uygun bir şekilde çalışma becerilerini geliştirmektedir.
1 | Bilişsel süreçlerin ölçülmesi ve değerlendirilmesi alanındaki temel kavramları ve yöntemleri anlama ve analiz etme becerisi geliştirme. |
2 | Bilişsel süreçlerin ölçülmesi için kullanılan araçları ve teknikleri inceleme ve değerlendirme yetkinliği kazanma. |
3 | Ölçme ve değerlendirme yöntemlerini kullanarak bilişsel süreçlerin analizini yapma ve yorumlama becerisi geliştirme. |
4 | Bilişsel süreçlerin ölçülmesi ve değerlendirilmesi alanında yapılan araştırmaları inceleme ve eleştirel düşünme becerisi geliştirme. |
5 | Etik kurallar çerçevesinde bilişsel süreçlerin ölçülmesi ve değerlendirilmesi alanında çalışmalarda bulunma becerisi geliştirme. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
`Bilişsel Süreçlerde Ölçme ve Değerlendirme` dersi, öğrencilere bilişsel süreçlerin ölçülmesi ve değerlendirilmesi konusunda temel bilgi ve becerileri kazandırmaktır. Bu ders, bilişsel süreçlerin ölçülmesi için kullanılan yöntemleri, araçları ve teknikleri ele alırken, öğrencilere bilişsel psikoloji araştırmalarında kullanılan ölçme ve değerlendirme süreçlerini anlama fırsatı sunar.
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Ders tanıtımı ve amacı | ||
2 | Ölçme ve Değerlendirme Kavramları | ||
3 | Ölçme Kuramları | ||
4 | Ölçme Araçları I | ||
5 | Ölçme Araçları II | ||
6 | Ölçeklerin Güvenirlik ve Geçerlikleri | ||
7 | Test Geliştirme ve Analizi I | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Normlar ve Standartlar | ||
10 | Bilişsel Süreçlerin Ölçülmesi | ||
11 | Öğrenme ve Performansın Ölçülmesi | ||
12 | Kişilik ve Sosyal Süreçlerin Ölçülmesi | ||
13 | Ölçme ve Değerlendirme Uygulamaları | ||
14 | Ölçme ve Değerlendirme Etiği | ||
15 | Final Sınavı |
Tavşancıl, E. (2014). Ölçek Geliştirme ve Geçerlilik-Güvenirlik. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Aiken, L. R. (2002). Psychological Testing and Assessment (10th Ed.). Boston: Allyn and Bacon. Anastasi, A., & Urbina, S. (1997). Psychological Testing (7th Ed.). Upper Saddle River, NJ: Prentice-Hall.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 72 | 72 |
Final Sınavı | 1 | 76 | 76 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (saat) | 150 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 |
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 |