GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
PSL509 Tutum Ölçekleri Geliştirme Seçmeli Ders Grubu 1 1 6.00 3.00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı, öğrencilere tutum ölçeklerinin geliştirilmesi sürecini anlatmak ve araştırma sürecinin her aşamasında kullanılan yöntem ve teknikleri öğretmektir. Ders, öğrencilere tutum kavramını, ölçme ve test kuramını, tutum ölçeklerinin geçerlik ve güvenirlik analizini, ölçek geliştirme aşamalarını, faktör analizi ve ölçek yapısını, ölçek uygulama ve veri toplama yöntemlerini aktarmayı hedeflemektedir. Aynı zamanda öğrencilere tutum ölçeklerinin dil ve kültürel eşitlik, ölçeklerarası karşılaştırma ve etik konular gibi konuları da ele almaktadır.



1 Tutum ölçeklerini geliştirme sürecini anlama ve uygulama becerisi geliştirme.
2 Tutumların tanımını, bileşenlerini ve ölçülmesini anlama ve analiz etme yetkinliği kazanma.
3 Tutum ölçeklerinin geçerlik ve güvenirlik analizlerini yapma becerisi geliştirme.
4 Tutum ölçeklerini kullanarak araştırma ve analiz yapma yetkinliği kazanma.
5 Tutum ölçeklerini kullanarak araştırma ve analiz yapma yetkinliği kazanma.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


`Tutum Ölçekleri Geliştirme` dersi, öğrencilere tutumları ölçmek ve değerlendirmek için geçerli ve güvenilir ölçekler geliştirme becerisi kazandırmaktır. Bu ders, tutumların ölçülmesi, ölçek geliştirme süreci, ölçek yapısının belirlenmesi, ölçek geçerliliği ve güvenirliği gibi konuları ele alırken, öğrencilere araştırma yöntemleri ve istatistiksel teknikler hakkında bilgi sağlar. Ayrıca, öğrencilerin tutum ölçeklerinin kullanımını eleştirel bir şekilde değerlendirmelerini ve geliştirme sürecinde etik konuları dikkate almalarını sağlar.


Hafta Teorik [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Tutum Ölçekleri Geliştirme Nedir?
2 Araştırma Süreci ve Örneklem Seçimi
3 Ölçme ve Test Kuramı
4 Tutum Kavramı ve Ölçülmesi
5 Tutum Ölçeklerinin Geçerlik ve Güvenirlik Analizi
6 Ölçek Geliştirme Aşamaları
7 Ölçek Uyarlaması ve Dil Geçerliği
8 Ara Sınav
9 Ölçek Uygulama ve Veri Toplama
10 Ölçek Uygulama ve Veri Analizi
11 Tutum Ölçeklerinde Dilsel ve Etnik Eşitlik
12 Tutum Ölçeklerinde Cinsiyet ve Kültürel Eşitlik
13 Tutum Ölçeklerinde Ölçeklerarası Karşılaştırma
14 Ölçek Geliştirme Sürecinde Etik Konular
15 Final Sınavı

DeVellis, R. F. (2016). Scale Development: Theory and Applications (4th ed.). Sage Publications.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 72 72
Final Sınavı 1 76 76
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 1 1
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 1 1
Toplam İş Yükü (saat) 150

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 4 5 4 4 4 4 5 5 4 4 4 5 5 5 4
ÖÇ 2 4 4 5 5 5 5 5 5 5 4 4 4 4 4 4
ÖÇ 3 4 4 5 4 4 4 4 5 5 5 4 4 4 4 4
ÖÇ 4 5 5 5 4 4 4 5 5 5 5 4 5 4 4 5
ÖÇ 5 5 5 4 4 4 4 4 4 5 5 5 5 5 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek