Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
PSL509 | Tutum Ölçekleri Geliştirme | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6.00 | 3.00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, öğrencilere tutum ölçeklerinin geliştirilmesi sürecini anlatmak ve araştırma sürecinin her aşamasında kullanılan yöntem ve teknikleri öğretmektir. Ders, öğrencilere tutum kavramını, ölçme ve test kuramını, tutum ölçeklerinin geçerlik ve güvenirlik analizini, ölçek geliştirme aşamalarını, faktör analizi ve ölçek yapısını, ölçek uygulama ve veri toplama yöntemlerini aktarmayı hedeflemektedir. Aynı zamanda öğrencilere tutum ölçeklerinin dil ve kültürel eşitlik, ölçeklerarası karşılaştırma ve etik konular gibi konuları da ele almaktadır.
1 | Tutum ölçeklerini geliştirme sürecini anlama ve uygulama becerisi geliştirme. |
2 | Tutumların tanımını, bileşenlerini ve ölçülmesini anlama ve analiz etme yetkinliği kazanma. |
3 | Tutum ölçeklerinin geçerlik ve güvenirlik analizlerini yapma becerisi geliştirme. |
4 | Tutum ölçeklerini kullanarak araştırma ve analiz yapma yetkinliği kazanma. |
5 | Tutum ölçeklerini kullanarak araştırma ve analiz yapma yetkinliği kazanma. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
`Tutum Ölçekleri Geliştirme` dersi, öğrencilere tutumları ölçmek ve değerlendirmek için geçerli ve güvenilir ölçekler geliştirme becerisi kazandırmaktır. Bu ders, tutumların ölçülmesi, ölçek geliştirme süreci, ölçek yapısının belirlenmesi, ölçek geçerliliği ve güvenirliği gibi konuları ele alırken, öğrencilere araştırma yöntemleri ve istatistiksel teknikler hakkında bilgi sağlar. Ayrıca, öğrencilerin tutum ölçeklerinin kullanımını eleştirel bir şekilde değerlendirmelerini ve geliştirme sürecinde etik konuları dikkate almalarını sağlar.
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Tutum Ölçekleri Geliştirme Nedir? | ||
2 | Araştırma Süreci ve Örneklem Seçimi | ||
3 | Ölçme ve Test Kuramı | ||
4 | Tutum Kavramı ve Ölçülmesi | ||
5 | Tutum Ölçeklerinin Geçerlik ve Güvenirlik Analizi | ||
6 | Ölçek Geliştirme Aşamaları | ||
7 | Ölçek Uyarlaması ve Dil Geçerliği | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Ölçek Uygulama ve Veri Toplama | ||
10 | Ölçek Uygulama ve Veri Analizi | ||
11 | Tutum Ölçeklerinde Dilsel ve Etnik Eşitlik | ||
12 | Tutum Ölçeklerinde Cinsiyet ve Kültürel Eşitlik | ||
13 | Tutum Ölçeklerinde Ölçeklerarası Karşılaştırma | ||
14 | Ölçek Geliştirme Sürecinde Etik Konular | ||
15 | Final Sınavı |
DeVellis, R. F. (2016). Scale Development: Theory and Applications (4th ed.). Sage Publications.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 72 | 72 |
Final Sınavı | 1 | 76 | 76 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (saat) | 150 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 |
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 |
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 |