Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
PSL507 | Aile Ve Çocuk: Kültürel Bağlam | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6.00 | 3.00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, öğrencilere aile yapısının ve kültürün çocukların gelişimi üzerindeki etkisini anlatmak, kültürel farklılıkları anlamalarını sağlamak ve aile ve çocuk ilişkilerinde kültürel bağlamı dikkate alan stratejileri keşfetmelerini sağlamaktır.
1 | Aile ve çocuk ilişkisini kültürel bağlamda anlama ve analiz etme becerisi geliştirme. |
2 | Aile yapısı, rolü ve işlevlerini inceleme yetkinliği kazanma. |
3 | Kültürün çocuk gelişimi üzerindeki etkisini anlama ve değerlendirme becerisi geliştirme. |
4 | Çocuk yetiştirme ve ebeveynlik davranışlarını inceleme ve açıklama yetkinliği kazanma. |
5 | Kültürel farklılıkları ve çeşitliliği göz önünde bulundurarak aile ve çocuk hizmetlerini analiz etme becerisi geliştirme. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
`Aile ve Çocuk: Kültürel Bağlam` dersi, öğrencilere aile ve çocuk ilişkilerini kültürel bağlamda anlama ve analiz etme becerisi kazandırmaktır. Bu ders, aile yapısı, rol ve işlevleri, ebeveyn-çocuk ilişkileri, aile içi iletişim ve etkileşim, kültürel normlar ve değerler gibi konuları ele alırken, kültürel faktörlerin aile ve çocuk gelişimi üzerindeki etkilerini inceler. Ayrıca, farklı kültürlerdeki aile dinamiklerini ve çocuk yetiştirme pratiklerini karşılaştırma ve değerlendirme fırsatı sunar.
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Aile ve Kültürün Önemi | ||
2 | Aile ve Kültür Kuramları | ||
3 | Kültürel Farklılıklar ve Aile Dinamikleri | ||
4 | Aile ve Çocuk İlişkilerinde Değerler | ||
5 | Aile İçi İletişim | ||
6 | Aile İçinde Rol ve Statüler | ||
7 | Aile ve Çocuk Eğitimi | ||
8 | Kültürün Çocuk Gelişimi Üzerindeki Etkisi | ||
9 | Aile ve Çocuk Sağlığı | ||
10 | Göç ve Kültürel Uyum | ||
11 | Çokkültürlü Aileler ve Kültürel Kimlik | ||
12 | Aile İçi Şiddet ve Koruyucu Faktörler | ||
13 | Aile ve Medya Etkileşimi | ||
14 | Aile ve Toplumsal Değişimler | ||
15 | Final Sınavı |
Harkness, S., & Super, C. M. (Eds.). (2013). Parents' Cultural Belief Systems: Their Origins, Expressions, and Consequences. Guilford Press. Bornstein, M. H. (Ed.). (2015). Handbook of Parenting (3rd ed.). Routledge.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 72 | 72 |
Final Sınavı | 1 | 76 | 76 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (saat) | 150 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 |
ÖÇ 3 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 |
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 |
ÖÇ 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 |