GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
PSL506 Bilişsel Gelişim: Çocukluk Seçmeli Ders Grubu 1 1 6.00 3.00

Yüksek Lisans



Bu dersin amacı, öğrencilere çocukluk döneminde bilişsel gelişimin temel kavramlarını ve süreçlerini anlatmak, çocukların zihinsel yeteneklerinin nasıl geliştiğini anlamalarını sağlamak ve çocukların bilişsel gelişimine yönelik uygun stratejileri keşfetmelerini sağlamaktır.



1 Çocukluk döneminde bilişsel gelişimi anlama ve analiz etme becerisi geliştirme.
2 Bilişsel gelişim teorilerini ve modellerini inceleme yetkinliği kazanma.
3 Çocukların düşünme, bellek, dil ve problem çözme becerilerini anlama ve değerlendirme becerisi geliştirme.
4 Bilişsel gelişimin sosyal ve kültürel faktörlerle etkileşimini anlama ve açıklama yetkinliği kazanma.
5 Bilişsel gelişimdeki farklı aşamaları ve dönemleri araştırma ve analiz etme becerisi geliştirme.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


`Bilişsel Gelişim: Çocukluk` dersi öğrencilere çocukluk döneminde bilişsel gelişimin temel kavramlarını, teorilerini ve süreçlerini anlatmaktır. Bu ders, öğrencilerin çocukların zihinsel yeteneklerinin nasıl geliştiğini anlamalarını ve bilişsel süreçlerin çocukların düşünme, dil gelişimi, problem çözme becerileri, bellek ve dikkat gibi alanlar üzerindeki etkisini incelemelerini sağlar. Ayrıca, bilişsel gelişimin çeşitli faktörlerle nasıl etkilendiğini, sosyal ve kültürel bağlamların bilişsel süreçlere nasıl katkıda bulunduğunu ve bilişsel gelişimdeki tipik ve atipik örüntüleri keşfetmeyi amaçlar.


Hafta Teorik [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Bilişsel Gelişime Giriş
2 Bilişsel Gelişim Kuramları
3 Algı ve Dikkat
4 Bellek ve Hatırlama
5 Dil Gelişimi
6 Mantık ve Düşünme Gelişimi
7 Problem Çözme ve Yaratıcılık
8 Ara Sınav
9 Bilişsel Kontrol ve Düzenleme
10 Bilişsel Gelişimde Kültürel Farklılıklar
11 Bilişsel Gelişim ve Oyunlar
12 Bilişsel Gelişim ve Eğitim
13 Bilişsel Gelişimde Teknoloji Kullanımı
14 Bilişsel Gelişimde İnternet ve Medya Etkisi
15 Final Sınavı

Piaget, J. (1969). The Psychology of the Child. Basic Books. Vygotsky, L. S. (1978). Mind in Society: The Development of Higher Psychological Processes. Harvard University Press.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 72 72
Final Sınavı 1 76 76
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 1 1
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 1 1
Toplam İş Yükü (saat) 150

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 5 4 4 4 4 5 5 5 5 4 4 4 4 4 4
ÖÇ 2 4 5 5 5 4 4 4 4 4 4 5 5 5 4 4
ÖÇ 3 4 5 5 4 4 4 5 5 4 4 4 5 5 4 4
ÖÇ 4 5 4 4 4 4 5 5 4 4 5 5 4 4 4 4
ÖÇ 5 4 5 5 5 4 4 4 4 4 4 5 5 4 5 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek