Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
PSL506 | Bilişsel Gelişim: Çocukluk | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6.00 | 3.00 |
Yüksek Lisans
Bu dersin amacı, öğrencilere çocukluk döneminde bilişsel gelişimin temel kavramlarını ve süreçlerini anlatmak, çocukların zihinsel yeteneklerinin nasıl geliştiğini anlamalarını sağlamak ve çocukların bilişsel gelişimine yönelik uygun stratejileri keşfetmelerini sağlamaktır.
1 | Çocukluk döneminde bilişsel gelişimi anlama ve analiz etme becerisi geliştirme. |
2 | Bilişsel gelişim teorilerini ve modellerini inceleme yetkinliği kazanma. |
3 | Çocukların düşünme, bellek, dil ve problem çözme becerilerini anlama ve değerlendirme becerisi geliştirme. |
4 | Bilişsel gelişimin sosyal ve kültürel faktörlerle etkileşimini anlama ve açıklama yetkinliği kazanma. |
5 | Bilişsel gelişimdeki farklı aşamaları ve dönemleri araştırma ve analiz etme becerisi geliştirme. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
`Bilişsel Gelişim: Çocukluk` dersi öğrencilere çocukluk döneminde bilişsel gelişimin temel kavramlarını, teorilerini ve süreçlerini anlatmaktır. Bu ders, öğrencilerin çocukların zihinsel yeteneklerinin nasıl geliştiğini anlamalarını ve bilişsel süreçlerin çocukların düşünme, dil gelişimi, problem çözme becerileri, bellek ve dikkat gibi alanlar üzerindeki etkisini incelemelerini sağlar. Ayrıca, bilişsel gelişimin çeşitli faktörlerle nasıl etkilendiğini, sosyal ve kültürel bağlamların bilişsel süreçlere nasıl katkıda bulunduğunu ve bilişsel gelişimdeki tipik ve atipik örüntüleri keşfetmeyi amaçlar.
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Bilişsel Gelişime Giriş | ||
2 | Bilişsel Gelişim Kuramları | ||
3 | Algı ve Dikkat | ||
4 | Bellek ve Hatırlama | ||
5 | Dil Gelişimi | ||
6 | Mantık ve Düşünme Gelişimi | ||
7 | Problem Çözme ve Yaratıcılık | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Bilişsel Kontrol ve Düzenleme | ||
10 | Bilişsel Gelişimde Kültürel Farklılıklar | ||
11 | Bilişsel Gelişim ve Oyunlar | ||
12 | Bilişsel Gelişim ve Eğitim | ||
13 | Bilişsel Gelişimde Teknoloji Kullanımı | ||
14 | Bilişsel Gelişimde İnternet ve Medya Etkisi | ||
15 | Final Sınavı |
Piaget, J. (1969). The Psychology of the Child. Basic Books. Vygotsky, L. S. (1978). Mind in Society: The Development of Higher Psychological Processes. Harvard University Press.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 72 | 72 |
Final Sınavı | 1 | 76 | 76 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (saat) | 150 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 2 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 |
ÖÇ 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 |
ÖÇ 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 |