Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
PSL505 | Psikolojide Yeni Yaklaşımlar Ve Konular | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6.00 | 3.00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, öğrencilere psikoloji alanında yeni yaklaşımları, araştırma konularını ve uygulamalarını tanıtmak ve tartışmak; öğrencilerin psikolojinin farklı alt disiplinlerini keşfetmelerini sağlamaktır. Ders, psikoloji alanında güncel ve ilgi çekici konulara odaklanarak öğrencilere geniş bir perspektif sunmayı hedeflemektedir.
Dr İsak Pardo
1 | Psikoloji alanındaki yeni yaklaşımları ve konuları anlama ve değerlendirme becerisi geliştirme. |
2 | Yenilikçi psikoloji teorilerini ve araştırma bulgularını inceleme yetkinliği kazanma. |
3 | Güncel psikolojik konuları takip etme ve analiz etme becerisi geliştirme. |
4 | Psikolojideki yeni gelişmeleri eleştirel bir şekilde değerlendirme yetkinliği kazanma. |
5 | Psikolojik bilginin pratik uygulamalara nasıl entegre edilebileceğini keşfetme becerisi geliştirme. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
`Psikolojide Yeni Yaklaşımlar ve Konular` dersi psikoloji alanındaki güncel yaklaşımları, teorileri ve konuları öğrencilere tanıtmaktır. Bu ders, öğrencilere psikolojik araştırmaların ve düşünce tarzlarının evrimini anlama ve takip etme fırsatı sunar. Ayrıca, yeni yaklaşımların ve konuların psikoloji pratiğine ve araştırmalarına nasıl uygulandığını keşfetme imkanı sağlar. Bu ders, öğrencilerin psikoloji alanında güncel gelişmeleri takip etme, eleştirel düşünme becerilerini geliştirme ve araştırma konularında geniş bir perspektif kazanma amaçlarını taşır.
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Ders tanıtımı ve amacı | ||
2 | Pozitif Psikoloji | ||
3 | Nörobilim ve Psikoloji | ||
4 | Kültürel Psikoloji | ||
5 | Çevresel Psikoloji | ||
6 | Duygu ve Motivasyon | ||
7 | İnternet ve Psikoloji | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Sağlık Psikolojisi | ||
10 | Çocuk ve Ergen Psikolojisi | ||
11 | Evlilik ve Aile Psikolojisi | ||
12 | Psikoterapi Yaklaşımları | ||
13 | Ruhsal Sağlık ve İyi Olma Hali | ||
14 | Ders değerlendirmesi ve kapanış | ||
15 | Final Sınavı |
Psikoloji ve Yaşam / Zimbard0------ Türkçe tercüme / Zimbardo Nobel kitabevi 1 Cohn, M. A., & Fredrickson, B. L. (Eds.). (2019). Positive psychology in practice. John Wiley & Sons. 2 Gazzaniga, M. S., Ivry, R. B., & Mangun, G. R. (2019). Cognitive neuroscience: The biology of the mind. WW Norton & Company.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 72 | 72 |
Final Sınavı | 1 | 76 | 76 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (saat) | 150 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 |
ÖÇ 3 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 |