Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
PSL504 | İleri Gelişimsel Psikoloji Uygulamaları | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6.00 | 3.00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencilere gelişimsel psikoloji alanında ileri düzey konuları keşfetmek, bireylerin yaşam süresi boyunca gelişimini anlamak, bilişsel, sosyal, duygusal ve psikopatolojik süreçleri incelemek için gerekli bilgi ve becerileri sağlamaktır. Ayrıca, öğrencilerin gelişimsel psikoloji alanında uygulamaları ve danışmanlık becerilerini keşfetmelerini teşvik etmektedir. Ders İçeriği: Ders içeriği, gelişimsel psikoloji alanının temel kavramlarını, gelişimsel araştırma yöntemlerini, bilişsel süreçleri, dil gelişimini, sosyal ve duygusal gelişimi, öğrenme teorilerini, cinsiyet ve cinsel kimlik gelişimini, özyeterlik ve motivasyonu, ergenlik ve kimlik oluşumunu, yetişkinlik ve yaşlılığı, gelişimsel psikopatolojiyi, gelişimsel danışmanlığı ve uygulamaları kapsar.
1 | Gelişimsel psikoloji alanında ileri düzeyde konuları anlama ve analiz etme becerisi geliştirme. |
2 | Gelişimsel süreçleri ve değişimleri inceleme yetkinliği kazanma. |
3 | Gelişimsel psikoloji araştırma yöntemlerini kullanma ve sonuçları değerlendirme becerisi geliştirme. |
4 | Farklı yaş gruplarındaki bireylerin gelişimini anlama ve açıklama yetkinliği kazanma. |
5 | İleri gelişimsel psikoloji uygulamalarını ve uygulama alanlarını inceleme becerisi geliştirme. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
`Ileri Gelişimsel Psikoloji Uygulamaları` dersi öğrencilere gelişimsel psikolojinin temel kavramlarını ve teorilerini kullanarak bireysel ve toplumsal gelişim süreçlerini anlama ve analiz etme becerisi kazandırmaktır. Bu ders, gelişimsel psikolojinin ileri düzeydeki konularını ele alırken, öğrencilere gelişimsel teorilerin pratik uygulamalarını da öğretmeyi amaçlar.
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Ders tanıtımı ve amacı | ||
2 | Gelişimsel Psikolojinin Temel Kavramları ve Kuramları | ||
3 | Gelişimsel Araştırma Yöntemleri | ||
4 | Zihinsel Gelişim ve Bilişsel Süreçler | ||
5 | Dil Gelişimi ve İletişim | ||
6 | Sosyal ve Duygusal Gelişim | ||
7 | Öğrenme Teorileri ve Eğitim | ||
8 | Cinsiyet ve Cinsel Kimlik Gelişimi | ||
9 | Özyeterlik ve Motivasyon | ||
10 | Ergenlik Dönemi ve Kimlik Oluşumu | ||
11 | Yetişkinlik Dönemi ve Yaşlılık | ||
12 | Gelişimsel Psikopatoloji ve Risk Faktörleri | ||
13 | Gelişimsel Danışmanlık ve Uygulamalar | ||
14 | Ders değerlendirmesi ve kapanış | ||
15 | Final Sınavı |
1 Berk, L. E. (2018). Çocuk Gelişimi. Nobel Yayın Dağıtım. 2 Boyd, D., & Bee, H. (2015). Lifespan Development. Pearson Education. 3 Papalia, D. E., Olds, S. W., & Feldman, R. D. (2016). Human Development. McGraw-Hill Education.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 72 | 72 |
Final Sınavı | 1 | 76 | 76 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (saat) | 150 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 |
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 |
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 |
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 |
ÖÇ 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |