Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
KLN509 | Klinik Psikolojide Meslek Etiği | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6.00 | 3.00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, öğrencilere klinik psikolojide meslek etiği konusunda temel bilgileri sunmak ve öğrencilerin etik değerleri, sorumlulukları ve karar verme becerilerini geliştirmek için bir temel sağlamaktır.
1 | 1 Klinik psikolojide meslek etiği kavramlarını anlama ve değerlendirme. |
2 | 2 Klinik psikolojide etik kuralları anlama ve uygulama. |
3 | 3 Klinik psikoloji pratiğinde mesleki sorumlulukları ve sınırları anlama. |
4 | 4 Etik zorlukları tanıma ve etik karar verme becerilerini geliştirme. |
5 | 5 Mesleki etik standartları ve rehberlikleri takip etme ve uygulama. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Ders, öğrencilere mesleki sorumluluklar, gizlilik ve mahremiyet, etik ikilemler, etik karar verme süreci, mesleki ilişkiler ve sınırlar, doğruluk, çıkar çatışmaları, kültürel farklılıklar ve etik uygulamalar gibi konuları ele almayı hedefler. Ayrıca, öğrencilerin sürekli mesleki gelişim, etik kurallar ve gelecek perspektifler hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamak da amaçlanmaktadır. Dersin amacı, öğrencilerin meslek etiği prensiplerini anlamalarını, etik zorluklarla başa çıkmayı öğrenmelerini ve mesleki uygulamalarında etik bir şekilde hareket etmelerini teşvik etmektir
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Dersin Amacı ve İçeriği | ||
2 | Klinik Psikolojide Etik ve Değerler | ||
3 | Mesleki Sorumluluk ve Ahlaki Karar Verme | ||
4 | Gizlilik, Mahremiyet ve Bilgi Paylaşımı | ||
5 | İzin Alma, Rıza ve Etik İkilemler | ||
6 | Mesleki İlişkiler ve Sınırlar | ||
7 | Psikolojik Değerlendirme ve Doğruluk | ||
8 | Çıkar Çatışmaları ve Mesleki Bağımsızlık | ||
9 | Etkili İletişim ve Kültürel Farklılıklar | ||
10 | Çalışma Ortamlarında Etik ve Kültürlerarası Uygulamalar | ||
11 | Profesyonel Gelişim ve Sürekli Mesleki Eğitim | ||
12 | Meslektaş İlişkileri ve İnterdisipliner Çalışma | ||
13 | Hasta Hakları ve Etik Kurullar | ||
14 | Mesleki Etik Tartışmalar ve Gelecek Perspektifler |
Kitchener, K. S. (2013). Foundations of Ethical Practice, Research, and Teaching in Psychology. Routledge.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 60 | 60 |
Final Sınavı | 1 | 90 | 90 |
Toplam İş Yükü (saat) | 150 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | |||||||||||||||
ÖÇ 2 | |||||||||||||||
ÖÇ 3 | |||||||||||||||
ÖÇ 4 | |||||||||||||||
ÖÇ 5 |