Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
KLN507 | Kültürel Ve Kültürlerarası Psikoloji | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6.00 | 3.00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, öğrencilere kültürel ve kültürlerarası psikoloji alanında temel bilgileri sunmak ve kültürel çeşitlilik, kültürel etkileşim ve kültürel bağlamlarda psikolojik süreçlerin anlaşılması üzerine odaklanmaktır. Ders, öğrencilere kültürel değerler, normlar, kimlik, iletişim, sosyalizasyon, psikopatoloji, psikolojik değerlendirme, kültürlerarası uyum ve kültürlerarası psikoterapi gibi konuları ele almayı hedefler. Öğrenciler, kültürlerarası araştırmaların yöntemlerini ve kültürlerarası ilişkilerde psikolojik becerileri geliştirme stratejilerini de öğreneceklerdir. Dersin amacı, öğrencilere kültürler arası anlayışı artırmak ve kültürel çeşitlilikle etkili bir şekilde çalışabilmelerini sağlamaktır.
1 | Kültürel ve kültürlerarası psikolojinin temel kavramlarını anlama ve değerlendirme. |
2 | Kültürlerarası etkileşimlerin psikolojik süreçlere etkilerini anlama. |
3 | Kültürel farklılıkların bireysel ve grup davranışları üzerindeki etkilerini değerlendirme. |
4 | Kültürel uyum ve çokkültürlü psikoloji alanında beceri ve bilgi kazanma. |
5 | Kültürel çeşitlilik ve sosyal adalet konularında farkındalık geliştirme ve eleştirel düşünme becerisi geliştirme. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Bu dersin amacı, öğrencilere kültürel ve kültürlerarası psikoloji alanında temel bilgileri sunmak ve kültürel çeşitlilik, kültürel etkileşim ve kültürel bağlamlarda psikolojik süreçlerin anlaşılması üzerine odaklanmaktır. Ders, öğrencilere kültürel değerler, normlar, kimlik, iletişim, sosyalizasyon, psikopatoloji, psikolojik değerlendirme, kültürlerarası uyum ve kültürlerarası psikoterapi gibi konuları ele almayı hedefler. Öğrenciler, kültürlerarası araştırmaların yöntemlerini ve kültürlerarası ilişkilerde psikolojik becerileri geliştirme stratejilerini de öğreneceklerdir. Dersin amacı, öğrencilere kültürler arası anlayışı artırmak ve kültürel çeşitlilikle etkili bir şekilde çalışabilmelerini sağlamaktır.
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Dersin Amacı ve İçeriği | ||
2 | Kültürel ve Kültürlerarası Psikolojinin Temelleri | ||
3 | Kültürel Değerler ve Normlar | ||
4 | Kültürel Öğrenme ve Sosyalizasyon | ||
5 | İkilem ve Çatışma: Bireysel ve Kültürel Perspektifler | ||
6 | Kültürlerarası İletişim ve Etkileşim | ||
7 | Kültürel Kimlik ve Benlik | ||
8 | Psikopatoloji ve Kültürel Farklılıklar | ||
9 | Kültürlerarası Psikolojik Değerlendirme ve Tanılamalar | ||
10 | Kültürel Zeka ve Kültürlerarası Uyum | ||
11 | Kültürlerarası Çatışma Yönetimi ve Arabuluculuk | ||
12 | Kültürlerarası İlişkilerde Psikoterapi | ||
13 | Kültürlerarası Araştırmalar ve Yeni Yaklaşımlar | ||
14 | Küresel Psikoloji: Gelecek Perspektifleri ve Uygulamalar |
Berry, J. W., Poortinga, Y. H., Breugelmans, S. M., & Chasiotis, A. (2011). Cross-Cultural Psychology: Research and Applications (3rd ed.). Cambridge University Press. Matsumoto, D., & Juang, L. (2016). Culture and Psychology (6th ed.). Cengage Learning.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Staj durumu bulunmamaktadır
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 76 | 76 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 72 | 72 |
Toplam İş Yükü (saat) | 150 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 |
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 |
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | |
ÖÇ 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 |