Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
KLN506 | İleri Psikoterapi Kuramları | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6.00 | 3.00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, öğrencilere ileri düzeyde psikoterapi kuramlarını öğretmek ve psikoterapi süreçlerinin farklı teorik çerçevelerini anlamalarını sağlamaktır.
1 | 1 İleri psikoterapi kuramlarını anlama ve değerlendirme. |
2 | 2 Farklı psikoterapi kuramlarının temel ilkelerini ve yöntemlerini anlama. |
3 | 3 Psikoterapi kuramlarının uygulanmasında terapistin rolünü anlama ve değerlendirme. |
4 | 4 Psikoterapi sürecinde kuramsal yaklaşımları bütünleştirme ve esneklik kazanma. |
5 | 5 İleri psikoterapi kuramlarının güncel araştırmalarını takip etme ve eleştirel bir perspektifle değerlendirme becerisi geliştirme. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Ders, öğrencilere çeşitli psikoterapi kuramlarının temel prensiplerini, yaklaşımlarını, tekniklerini ve uygulamalarını sunmayı hedefler. Öğrenciler, psikanalitik kuram, bilişsel davranışçı terapi, insanist yaklaşımlar, aile terapisi, çözüm odaklı terapi, duygusal odaklı terapiler, psikodrama, nörobilimsel temelli terapiler ve kültürel çeşitlilik gibi konuları öğreneceklerdir. Dersin amacı, öğrencileri çeşitli psikoterapi yaklaşımları arasında bağlantılar kurmaya ve kendi terapi uygulamalarında teorik temelleri anlamalarına yardımcı olmaktır
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Dersin Amacı ve İçeriği | ||
2 | Psikoterapi Kuramlarına Giriş | ||
3 | Psikanalitik Kuram ve Psikanaliz | ||
4 | Bilişsel Davranışçı Terapi | ||
5 | Psikodinamik Terapiler | ||
6 | İnsanist Yaklaşımlar | ||
7 | Aile Terapisi | ||
8 | Çözüm Odaklı Terapi | ||
9 | Duygusal Odaklı Terapiler | ||
10 | Psikodrama ve Grup Terapisi | ||
11 | Bütünsel Yaklaşımlar | ||
12 | Nörobilimsel Temelli Terapiler | ||
13 | Kültürel Çeşitlilik ve Çokkültürlü Terapi | ||
14 | Yeni Gelişmeler ve İleri Araştırmalar | ||
15 | Final Sınavı |
Corsini, R. J., & Wedding, D. (2017). Current Psychotherapies (10th ed.). Cengage Learning. Lambert, M. J. (2013). Bergin and Garfield's Handbook of Psychotherapy and Behavior Change (6th ed.). Wiley.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 60 | 60 |
Final Sınavı | 1 | 90 | 90 |
Toplam İş Yükü (saat) | 150 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | |||||||||||||||
ÖÇ 2 | |||||||||||||||
ÖÇ 3 | |||||||||||||||
ÖÇ 4 | |||||||||||||||
ÖÇ 5 |