Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
KLN505 | Psikoterapötik Görüşme Teknikleri | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6.00 | 3.00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, öğrencilere psikoterapötik görüşme tekniklerini öğretmek ve terapi sürecinde etkili iletişim becerileri geliştirmelerini sağlamaktır.
1 | 1 Psikoterapötik görüşme sürecini anlama ve değerlendirme. |
2 | 2 İyi bir terapötik ilişki kurma ve sürdürme becerisi geliştirme. |
3 | 3 Psikoterapötik görüşmelerde etkili iletişim tekniklerini kullanma. |
4 | 4 Müşteriye odaklanma, empati kurma ve doğru sorular sorma becerisi kazanma. |
5 | 5 Psikoterapötik değerlendirme yapma ve terapi hedeflerini belirleme yeteneği geliştirme. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Ders, öğrencilere temel görüşme becerilerini, empati kurma, aktif dinleme, soru sorma, güçlendirme ve motivasyon gibi teknikleri öğretmeyi hedefler. Öğrenciler ayrıca terapi sınırlarını belirleme, duygusal ifadeyi destekleme, sessizlik ve gözlem gibi becerileri de öğreneceklerdir. Dersin amacı, öğrencilerin bireysel ve grup terapilerinde etkili bir şekilde çalışmalarını sağlamak ve terapi becerilerini geliştirmek üzerine odaklanmaktadır.
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Dersin Amacı ve İçeriği | ||
2 | Psikoterapi ve Görüşme Sürecine Giriş | ||
3 | İyi Bir İlişki Kurma Becerileri | ||
4 | Anamnez Alma ve Değerlendirme | ||
5 | Odaklanma ve Sözlü Yeterlik | ||
6 | Dinleme Becerileri | ||
7 | Soru Sorma Teknikleri | ||
8 | Güçlendirme ve Motivasyon | ||
9 | Sessizlik ve Gözlem Yapma | ||
10 | Duygusal İfade ve İfade Edilmemiş Duygular | ||
11 | Karşılaştırma ve Yüzleşme | ||
12 | Empati ve Perspektif Alma | ||
13 | Sınırların Belirlenmesi ve Sınırları Koruma | ||
14 | Sonlandırma ve Geri Bildirim | ||
15 | Final Sınavı |
Corey, G. (2016). Theory and Practice of Counseling and Psychotherapy (10th ed.). Cengage Learning. Egan, G. (2018). The Skilled Helper: A Problem-Management and Opportunity-Development Approach to Helping (11th ed.). Cengage Learning.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 60 | 60 |
Final Sınavı | 1 | 90 | 90 |
Toplam İş Yükü (saat) | 150 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | |||||||||||||||
ÖÇ 2 | |||||||||||||||
ÖÇ 3 | |||||||||||||||
ÖÇ 4 | |||||||||||||||
ÖÇ 5 |