Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
HAN512 | Antrenman Biliminde Periyotlama | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6.00 | 3.00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Öğrencilere sportif antrenmanın temel kavramlarını öğretmek, yaş gruplarına uygun antrenman planlarının oluşturulmasına ilişkin temel bilgileri kazandırmak.
Doç.Dr. Bülent Kayıtken
1 | Antrenmanda yüklenme ve dinlenme ilişkisini kurabilme |
2 | Antrenmanda yüklenme yöntemleri ile enerji metabolizmaları arasında ilişkiler kurabilme |
3 | Farklı yaş ve performans düzeylerine göre uygun yüklenme yöntemlerini seçebilme |
4 | Antrenman planlanmasına ilişkin temel kavramları açıklayabilme, |
5 | Bir spor dalında yıllık, aylık, haftalık, günlük, antrenman programları yazabilme |
Birinci Öğretim
yok
Yok
Antrenmanın tanımı, amaçları, planlama ilkeleri, çeşitleri ve süperkompenzasyon kuramı. Sporda enerji metabolizmaları, yüklenme yöntemleri, temel biyomotor yetiler ve birbirleriyle ilişkileri. Sürat, dayanıklılık ve kuvvet antrenmanlarının temel özelliklerinin tanımlanması ve örnek antrenman şekilleri. Koordinatif yetiler, yükselti antrenmanları, sürantrenman, olimpik ve yıllık antrenman planlamasının temelleri.
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Dinlenme ve Toparlanma | ||
2 | Dinlenme ve Toparlanma, Antrenmanın planlama ilkeleri ve çeşitleri | ||
3 | Periyotlama | ||
4 | Mikrosiklus periyotlaması | ||
5 | Makrosiklus periyotlaması | ||
6 | Yüklenme yöntemleri | ||
7 | Dayanıklılık antrenmanlarının temel özelliklerinin tanımlanması ve örnek antrenman şekilleri | ||
8 | ara sınav | ||
9 | Kuvvet antrenmanlarının temel özelliklerinin tanımlanması ve örnek antrenman şekilleri | ||
10 | Kuvvet Antrenman Periyotlaması | ||
11 | Dairesel Antrenman | ||
12 | Maksimal Kuvvetin Geliştirilmesi | ||
13 | Dayanıklılık antrenman periyotlaması | ||
14 | Sürat Antrenmanlarında Antrenman Yöntemleri | ||
15 | final sınavı |
Caner AÇIKADA. Antrenman Bilimi. Spor Yayınevi. 2018. Tudor Bompa, Carlo Buzzichelli. Periodization training for sports / Third Edition.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Takım/Grup Çalışması | 1 | 5 | 5 |
Rapor Hazırlama | 2 | 10 | 20 |
Bireysel Çalışma | 2 | 10 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 10 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 2 | 20 | 40 |
Performans | 5 | 10 | 50 |
Toplam İş Yükü (saat) | 159 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | |||||||||||||||
ÖÇ 2 | |||||||||||||||
ÖÇ 3 | |||||||||||||||
ÖÇ 4 | |||||||||||||||
ÖÇ 5 |