Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
HAN508 | Psikomotor Gelişim | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6.00 | 3.00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, öğrencilere psikomotor gelişim alanında temel kavramları ve becerileri öğretmek ve çocukların motor, algısal ve koordinasyon becerilerinin gelişimini anlamalarına yardımcı olmaktır. Ders, psikomotor gelişim teorileri, motor becerilerin gelişimi, ince ve kaba motor beceriler, algı ve duyu gelişimi, beden farkındalığı, uzaysal işlemler, koordinasyon, görsel-motor bütünleşme, dil ile ilişkisi, oyun ve psikomotor gelişim, bilişsel işlevler ve psikomotor gelişim, izleme ve değerlendirme yöntemleri, özel durumlar gibi konuları içermektedir.
1 | Psikomotor gelişim alanının temel kavramlarını ve prensiplerini anlama. |
2 | İnsan motor becerilerinin gelişimi ve öğrenme süreçlerini inceleme. |
3 | Spor ve fiziksel aktiviteye katılımın psikomotor gelişim üzerindeki etkilerini değerlendirme. |
4 | Psikomotor becerilerin ölçülmesi ve değerlendirilmesi için uygun yöntemleri kullanma becerisi kazanma. |
5 | Motor öğrenme ve performansın psikolojik faktörlerini anlama ve değerlendirme. |
Birinci Öğretim
yok
Yok
Bu dersin amacı, öğrencilere psikomotor gelişim alanında temel kavramları ve becerileri öğretmek ve çocukların motor, algısal ve koordinasyon becerilerinin gelişimini anlamalarına yardımcı olmaktır. Ders, psikomotor gelişim teorileri, motor becerilerin gelişimi, ince ve kaba motor beceriler, algı ve duyu gelişimi, beden farkındalığı, uzaysal işlemler, koordinasyon, görsel-motor bütünleşme, dil ile ilişkisi, oyun ve psikomotor gelişim, bilişsel işlevler ve psikomotor gelişim, izleme ve değerlendirme yöntemleri, özel durumlar gibi konuları içermektedir.
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Psikomotor Gelişim Nedir? | ||
2 | Psikomotor Gelişim Teorileri | ||
3 | Motor Becerilerin Gelişimi | ||
4 | İnce Motor Beceriler | ||
5 | Kaba Motor Beceriler | ||
6 | Algı ve Duyu Gelişimi | ||
7 | Beden Farkındalığı ve Uzaysal İşlemler | ||
8 | Koordinasyon ve Denge | ||
9 | Görsel-Motor Bütünleşme | ||
10 | Psikomotor Gelişim ve Dil | ||
11 | Oyun ve Psikomotor Gelişim | ||
12 | Bilişsel İşlevler ve Psikomotor Gelişim | ||
13 | Psikomotor Gelişimde İzleme ve Değerlendirme | ||
14 | Psikomotor Gelişimde Özel Durumlar |
1 Payne, V. G., & Isaacs, L. D. (2017). Human Motor Development: A Lifespan Approach. Routledge. 2 Lerner, R. M., Easterbrooks, M. A., & Mistry, J. (Eds.). (2015). Handbook of Psychology: Developmental Psychology (Volume 6). John Wiley & Sons.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Toplam İş Yükü (saat) | 0 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | |||||||||||||||
ÖÇ 2 | |||||||||||||||
ÖÇ 3 | |||||||||||||||
ÖÇ 4 | |||||||||||||||
ÖÇ 5 |