| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
|---|---|---|---|---|---|---|
| KLN519 | Şema Terapi | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 0 | 3.00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Dersin temel amacı psikoterapinin mevcut uygulamalarındaki önemli sistemlerin tanımlanarak şema terapi ile bağının kurulması ve şema terapinin bütüncül yapısına giriş yaparak kavranmasıdır.
Doç. Dr. Kahraman Güler
| 1 | BİLGİ Kuramsal 1. Klinik Psikoloji alanında güncel kuramsal yaklaşımlar hakkında bilgi sahibidir. 2. Klinik Psikoloji alanındaki farklı psikoterapi ekollerine ait kuramsal bilgiye sahiptir. 3. Klinik uygulamaların temel ilke ve tekniklerini öğrenir. 4. Klinik değerlendirme ve görüşme yapabilme konusunda gerekli bilgiye sahip olur. BECERİLER Bilişsel 1. Psikoterapötik görüşme yöntemlerini bilir. 2. Psikopatolojik değerlendirme yapabilir. Uygulamalı 1. Klinik Psikoloji alanında bilimsel araştırma yürütme bilgi ve becerisine sahip olur. 2. Klinik uygulama yapabilme becerisine sahip olur. 3. Farklı psikoterapi ekollerine ait teknikleri kullanma becerisine sahip olur. KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 1. Klinik Psikoloji alanında bilimsel çalışma yapabilme yetkinliği kazanır. 2. Ruh sağlığı konusunda alan çalışmaları yürütebilme becerisi kazanır. Öğrenme Yetkinliği 1. Klinik Psikoloji alanında güncel kuramsal ve uygulamalı alana dair gelişmeleri takip eder. 2. Klinik Psikoloji alanında güncel literatürü takip eder. 3. Güncel psikoterapi uygulamalarını takip eder. İletişim ve Sosyal Yetkinlik 1. Klinik Psikoloji alanında kazandığı bilgi ve pratiği bireysel ve toplumsal alanda uygulama yetisine sahiptir. 2. Klinik Psikoloji alanında yürüteceği bireysel ve toplumsal uygulamalarda gerekli iletişim becerilerine sahiptir. Alana Özgü Yetkinlik 1. Psikopatolojik değerlendirme ve klinik görüşme yapabilme yetisi kazanır. 2. Farklı psikoterapi yaklaşımlarını süpervizyon altında öğrenir ve uygular. 3. Mesleki sorumluluk ve etik anlayışa sahip şekilde alanda çalışma becerisine sahiptir. |
Birinci Öğretim
-
-
Şema Terapi'nin kullandığı kavramlar, kuramlar ve teknikleri ele alınacak; ele alınan bu kavramların uygulamalarla psikoterapi becerilerine aktarılması hedeflenecektir.
| Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
|---|---|---|---|
| 1 | Psikoterapi ve Psikoterapist | Kuramsal arka plan | - |
| 2 | Modern Psikoterapilet | Sunum | |
| 3 | Davranış Terapisi ve Bilişsel Terapiler | Sunum | |
| 4 | Davranış Terapisi, Bilişsel Terapiler ve Şema Terapi | Sunum | |
| 5 | Şema Terapi ve Bilişsel Davranışçı Terapi | Sunum | |
| 6 | Şema Terapi ve Bilişsel Davranışçı Terapi | Sunum | |
| 7 | Ara sınav | ||
| 8 | Şemalar ve Baş Etme Biçimleri | ||
| 9 | Şema Modları | ||
| 10 | Yaygın Şemalar | ||
| 11 | Yaygın Şemalar | ||
| 12 | Kişilik Bozuklukları ve Şemalar | ||
| 13 | Kişilik Bozuklukları ve Şemalar | ||
| 14 | Final |
Şema Terapi, Jeffrey E. Young, J.S. Klosko & M.E. Weishaar, Litera Yayıncılık Psikanalitik Kuram ve Şema Teorisi Çerçevesinde Annelerimiz, Babalarımız ve Romantik İlişkilerimiz, Nobel Yayıncılık Hayatı Yeniden Keşfedin, Jeffrey E. Young, J.S. Klosko, Psikonet Modern Psikoterapiler, Raymond J. Crosini, Danny Wedding, Kaknüs Psikoloji
Role plan çalışmalar Yaşantısal teknikler Sunum Uygulama
-
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Toplam İş Yükü (saat) | 0 | ||
| ÖÇ 1 |