GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
SPR516 Engellilerde Fiziksel Aktivite Seçmeli Ders Grubu 1 1 6.00 3.00

Yüksek Lisans


Türkçe


Engel türleri hakkında bilgi sahibi olma, ilgili engel hakkında hareket ve aktivitenin engellilere sağlayacağı yararları kavrama.


Dr. Öğretim Üyesi Faruk Salih ŞEKER


1 Engel türlerini bilme.
2 Fiziksel aktiviteler ve sporun özel gereksinimli bireylere sağlayacağı yararları kavrayabilme.
3 Engel türüne göre gerekli uyarlamalar yapabilme.
4 Alanı ile ilgili normal ve engelli olan bireylerin mevcut durumunu iyileştirebilecek ve koruyabilecek önlemler alabilmek.

Birinci Öğretim



Yok


Engelliler için beden eğitimi ve sporun anlamı, önemi ve engelliler üzerindeki etkileri, Engel türlerine özgü yapılabilecek fiziksel aktivite ve spor uygulamaları, Fiziksel aktivite yoksunluğuna bağlı oluşabilecek olumsuzlukların önlenebilmesi.


Hafta Teorik [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Tanışma ve dersin amaçlarını, gerekliliği üzerine konuşma
2 Engelli türleri Anlatım yöntemi, soru cevap tekniği
3 Engelli türleri II Anlatım yöntemi, soru cevap tekniği
4 Engelli bireyler için beden eğitimi ve sporun anlam ve önemi Anlatım yöntemi, soru cevap tekniği
5 Aktivite, Zihinsel ve Fiziksel kısıtlılıklar Anlatım yöntemi, soru cevap tekniği
6 Görme -İşitme engelliler için uyarlanmış aktivite örnekleri Anlatım yöntemi, soru cevap tekniği
7 Golbol Oyun uygulamaları Anlatım Yöntemi, grup çalışması ve gösterim tekniği
8 Ara Değerlendirme
9 Bedensel engellilerde uyarlanmış aktivite örnekleri Anlatım yöntemi, soru cevap tekniği
10 Special olimpiyatlar Paralimpik olimpiyatlar Anlatım yöntemi, soru cevap tekniği
11 Bireyselleştirilmiş fiziksel eğitim Anlatım Yöntemi, grup çalışması ve gösterim tekniği
12 Bireyselleştirilmiş Fiziksel Aktivite II Anlatım Yöntemi, grup çalışması ve gösterim tekniği
13 Bedensel kısıtlılar ve uyarlanmış aktivite örnekleri Anlatım Yöntemi, grup çalışması ve gösterim tekniği
14 Fiziksel eğitim ve sporda öğretim yaklaşımları Anlatım yöntemi, soru cevap tekniği
15 Final

Auxter, David. Principles and methods of adapted physical education and recreation Michael Horvat. Physical Education and Sport for Exceptional Students Seaman, et A.The new adapted physical education : a developmental approach Physical Education and Sport for Exceptional Students Michael Horvat Yanardağ, M., & Yılmaz, İ. (2017). Özel gereksinimli öğrenciler için fiziksel eğitim ve spor. Pegem, 2. baskı, ANKARA



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 6 6
Final Sınavı 1 6 6
Tartışma 4 4 16
Soru-Yanıt 10 6 60
Takım/Grup Çalışması 2 6 12
Bireysel Çalışma 10 3 30
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 5 5
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 5 5
Toplam İş Yükü (saat) 140

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek