Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
SPR516 | Engellilerde Fiziksel Aktivite | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6.00 | 3.00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Engel türleri hakkında bilgi sahibi olma, ilgili engel hakkında hareket ve aktivitenin engellilere sağlayacağı yararları kavrama.
Dr. Öğretim Üyesi Faruk Salih ŞEKER
1 | Engel türlerini bilme. |
2 | Fiziksel aktiviteler ve sporun özel gereksinimli bireylere sağlayacağı yararları kavrayabilme. |
3 | Engel türüne göre gerekli uyarlamalar yapabilme. |
4 | Alanı ile ilgili normal ve engelli olan bireylerin mevcut durumunu iyileştirebilecek ve koruyabilecek önlemler alabilmek. |
Birinci Öğretim
Yok
Engelliler için beden eğitimi ve sporun anlamı, önemi ve engelliler üzerindeki etkileri, Engel türlerine özgü yapılabilecek fiziksel aktivite ve spor uygulamaları, Fiziksel aktivite yoksunluğuna bağlı oluşabilecek olumsuzlukların önlenebilmesi.
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Tanışma ve dersin amaçlarını, gerekliliği üzerine konuşma | ||
2 | Engelli türleri | Anlatım yöntemi, soru cevap tekniği | |
3 | Engelli türleri II | Anlatım yöntemi, soru cevap tekniği | |
4 | Engelli bireyler için beden eğitimi ve sporun anlam ve önemi | Anlatım yöntemi, soru cevap tekniği | |
5 | Aktivite, Zihinsel ve Fiziksel kısıtlılıklar | Anlatım yöntemi, soru cevap tekniği | |
6 | Görme -İşitme engelliler için uyarlanmış aktivite örnekleri | Anlatım yöntemi, soru cevap tekniği | |
7 | Golbol Oyun uygulamaları | Anlatım Yöntemi, grup çalışması ve gösterim tekniği | |
8 | Ara Değerlendirme | ||
9 | Bedensel engellilerde uyarlanmış aktivite örnekleri | Anlatım yöntemi, soru cevap tekniği | |
10 | Special olimpiyatlar Paralimpik olimpiyatlar | Anlatım yöntemi, soru cevap tekniği | |
11 | Bireyselleştirilmiş fiziksel eğitim | Anlatım Yöntemi, grup çalışması ve gösterim tekniği | |
12 | Bireyselleştirilmiş Fiziksel Aktivite II | Anlatım Yöntemi, grup çalışması ve gösterim tekniği | |
13 | Bedensel kısıtlılar ve uyarlanmış aktivite örnekleri | Anlatım Yöntemi, grup çalışması ve gösterim tekniği | |
14 | Fiziksel eğitim ve sporda öğretim yaklaşımları | Anlatım yöntemi, soru cevap tekniği | |
15 | Final |
Auxter, David. Principles and methods of adapted physical education and recreation Michael Horvat. Physical Education and Sport for Exceptional Students Seaman, et A.The new adapted physical education : a developmental approach Physical Education and Sport for Exceptional Students Michael Horvat Yanardağ, M., & Yılmaz, İ. (2017). Özel gereksinimli öğrenciler için fiziksel eğitim ve spor. Pegem, 2. baskı, ANKARA
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Final Sınavı | 1 | 6 | 6 |
Tartışma | 4 | 4 | 16 |
Soru-Yanıt | 10 | 6 | 60 |
Takım/Grup Çalışması | 2 | 6 | 12 |
Bireysel Çalışma | 10 | 3 | 30 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü (saat) | 140 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |