Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
GMS528 | Fonksiyonel Gıdalar | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6.00 | 3.00 |
Yüksek Lisans
Bu dersin amacı, fonksiyonel gıdaların tanımını, tarihçesini, sağlık üzerine etkilerini, bileşenlerini ve yasal düzenlemeleri öğretmektir. Öğrenciler, fonksiyonel gıdaların geliştirilmesi, üretimi ve pazarlanması süreçleri hakkında bilgi edinir. Ders, bireysel sağlıkla ilişkilendirilen gıdaların bilimsel temellerini analiz etmeyi ve yeni fonksiyonel ürünlerin tasarlanmasını desteklemeyi hedefler.
Dr. Öğr. Üyesi Berna ÖZTÜRK
1 | Fonksiyonel gıdaların tanımını ve sınıflandırmasını açıklar. |
2 | Fonksiyonel gıdaların insan sağlığı üzerindeki etkilerini açıklar. |
3 | Fonksiyonel bileşenlerin kaynaklarını ve işlevlerini tanır. |
Birinci Öğretim
YOK
YOK
Fonksiyonel gıdaların tanımı ve tarihsel gelişimi Fonksiyonel bileşenler (prebiyotikler, probiyotikler, antioksidanlar vb.) Fonksiyonel gıdaların sağlık üzerine etkileri Fonksiyonel gıda örnekleri ve pazar analizi Mevzuat ve etiketleme Fonksiyonel ürün geliştirme teknikleri Fonksiyonel gıda üretimi, stabilite ve raf ömrü Tüketici eğilimleri ve pazarlama stratejileri Bilimsel literatür ve güncel çalışmalar Uygulamalı proje çalışmaları
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Fonksiyonel gıdalara giriş ve tanımı | Ders anlatımı, Sunum, Tartışma | Makale ve Kitap Okuma |
2 | Fonksiyonel gıdaların tarihsel gelişimi | Ders anlatımı, Sunum, Tartışma | Makale ve Kitap Okuma |
3 | Biyoaktif bileşenler: Tanım ve sınıflandırma | Ders anlatımı, Sunum, Tartışma | Makale ve Kitap Okuma |
4 | Prebiyotik ve probiyotiklerin işlevi | ||
5 | Antioksidanlar ve sağlık üzerine etkileri | ||
6 | Fonksiyonel gıdaların sağlık iddiaları | ||
7 | Fonksiyonel gıda örnekleri (yoğurt, ekmek, içecek vb.) | ||
8 | Fonksiyonel ürün geliştirme süreci | ||
9 | Fonksiyonel gıdalarda yasal düzenlemeler ve etiketleme | ||
10 | Raf ömrü, stabilite ve üretim teknikleri | ||
11 | Fonksiyonel gıdalarda tüketici algısı ve eğilimleri | ||
12 | Fonksiyonel gıdalarda pazarlama stratejileri | ||
13 | Öğrenci proje sunumları – 1 | ||
14 | Öğrenci proje sunumları – 2 ve genel değerlendirme |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
YOK
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 72 | 72 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 76 | 76 |
Toplam İş Yükü (saat) | 150 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |