GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
GMS528 Fonksiyonel Gıdalar Seçmeli Ders Grubu 1 1 6.00 3.00

Yüksek Lisans



Bu dersin amacı, fonksiyonel gıdaların tanımını, tarihçesini, sağlık üzerine etkilerini, bileşenlerini ve yasal düzenlemeleri öğretmektir. Öğrenciler, fonksiyonel gıdaların geliştirilmesi, üretimi ve pazarlanması süreçleri hakkında bilgi edinir. Ders, bireysel sağlıkla ilişkilendirilen gıdaların bilimsel temellerini analiz etmeyi ve yeni fonksiyonel ürünlerin tasarlanmasını desteklemeyi hedefler.


Dr. Öğr. Üyesi Berna ÖZTÜRK


1 Fonksiyonel gıdaların tanımını ve sınıflandırmasını açıklar.
2 Fonksiyonel gıdaların insan sağlığı üzerindeki etkilerini açıklar.
3 Fonksiyonel bileşenlerin kaynaklarını ve işlevlerini tanır.

Birinci Öğretim


YOK


YOK


Fonksiyonel gıdaların tanımı ve tarihsel gelişimi Fonksiyonel bileşenler (prebiyotikler, probiyotikler, antioksidanlar vb.) Fonksiyonel gıdaların sağlık üzerine etkileri Fonksiyonel gıda örnekleri ve pazar analizi Mevzuat ve etiketleme Fonksiyonel ürün geliştirme teknikleri Fonksiyonel gıda üretimi, stabilite ve raf ömrü Tüketici eğilimleri ve pazarlama stratejileri Bilimsel literatür ve güncel çalışmalar Uygulamalı proje çalışmaları


Hafta Teorik [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Fonksiyonel gıdalara giriş ve tanımı Ders anlatımı, Sunum, Tartışma Makale ve Kitap Okuma
2 Fonksiyonel gıdaların tarihsel gelişimi Ders anlatımı, Sunum, Tartışma Makale ve Kitap Okuma
3 Biyoaktif bileşenler: Tanım ve sınıflandırma Ders anlatımı, Sunum, Tartışma Makale ve Kitap Okuma
4 Prebiyotik ve probiyotiklerin işlevi
5 Antioksidanlar ve sağlık üzerine etkileri
6 Fonksiyonel gıdaların sağlık iddiaları
7 Fonksiyonel gıda örnekleri (yoğurt, ekmek, içecek vb.)
8 Fonksiyonel ürün geliştirme süreci
9 Fonksiyonel gıdalarda yasal düzenlemeler ve etiketleme
10 Raf ömrü, stabilite ve üretim teknikleri
11 Fonksiyonel gıdalarda tüketici algısı ve eğilimleri
12 Fonksiyonel gıdalarda pazarlama stratejileri
13 Öğrenci proje sunumları – 1
14 Öğrenci proje sunumları – 2 ve genel değerlendirme



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

YOK


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 72 72
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 76 76
Toplam İş Yükü (saat) 150

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek