Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
GMS526 | Gastronomide Ürün Geliştirme | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6.00 | 3.00 |
Yüksek Lisans
Bu dersin amacı, öğrencilere gastronomi alanında yeni yiyecek ve içecek ürünlerinin geliştirilmesi sürecini öğretmek; yaratıcı düşünme, tarif oluşturma, prototipleme, duyusal değerlendirme, maliyet hesaplama, ambalajlama ve pazarlama gibi temel aşamalarda bilgi ve beceri kazandırmaktır. Öğrencilerin hem teorik hem de uygulamalı çalışmalarla özgün ve yenilikçi ürünler tasarlamaları teşvik edilir.
1 | Yeni ürün geliştirme sürecinin aşamalarını açıklar. |
2 | Hedef kitleye uygun gıda ürünlerinin tasarımını yapar. |
3 | Gıda bileşenlerinin ürün kalitesi üzerindeki etkilerini analiz eder. |
4 | Duyusal analiz tekniklerini kullanarak ürün değerlendirmesi yapar. |
Birinci Öğretim
YOK
YOK
Ürün geliştirme kavramı ve gastronomideki önemi Tüketici ihtiyaç ve beklentilerinin analizi Yiyecek ve içecek trendlerinin takibi Yeni ürün fikirlerinin oluşturulması Tarif geliştirme ve standardizasyon süreçleri Prototip oluşturma ve duyusal analiz teknikleri Gıda güvenliği ve hijyen kuralları Ambalaj tasarımı ve sunum estetiği Maliyet analizi ve fiyatlandırma yöntemleri Ürünün pazara sunumu ve tanıtım stratejileri Öğrenci projeleri ve uygulamalı çalışmalar
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Derse Giriş ve Ürün Geliştirmenin Temelleri | ||
2 | Gastronomide Ar-Ge'nin Rolü | ||
3 | Hedef Pazar ve Tüketici Analizi | ||
4 | Yiyecek Trendleri ve Yeni Ürün Fikirleri | ||
5 | Yaratıcılık ve İnovasyon Teknikleri | ||
6 | Ürün Geliştirme Süreci: Fikirden Ürüne | ||
7 | Tarif Geliştirme ve Standardizasyon | ||
8 | Prototip Ürün Oluşturma ve Duyusal Analiz | ||
9 | Gıda Güvenliği ve Hijyen Standartları | ||
10 | Ambalajlama, Sunum ve Marka İmajı | ||
11 | Maliyet Analizi ve Fiyatlandırma | ||
12 | Ticarileştirme ve Pazarlama Stratejileri | ||
13 | Öğrenci Proje Sunumları – 1 | ||
14 | Öğrenci Proje Sunumları – 2 ve Genel Değerlendirme |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
YOK
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 72 | 72 |
Final Sınavı | 1 | 76 | 76 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (saat) | 150 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |