Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
GMS524 | Duyusal Analiz | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6.00 | 3.00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Dersin amacı, gıdalarda duyusal değerlendirme kriterlerini kullanarak yiyecek içecek işletmelerinde uygun ürünlerin seçilebilmesini sağlamaktır.
Dr. Öğr. Üyesi Ali paşazade
1 | Duyusal kalite karakteristiklerini açıklayabilir. |
2 | Duyusal değerlendirmenin tanımını yapabilir. |
3 | Duyusal değerlendirme panelleri oluşturabilir. |
4 | Duyusal değerlendirme testlerini bilir. |
5 | Duyusal test tekniklerinden yararlanabilir. |
6 | Duyusal analiz kavramını ve kullanım alanlarını tanımlayabilecektir. |
7 | Duyusal analiz uygulamaları ve sonuçlarını yorumlayabilecek. |
Birinci Öğretim
Yok
Genel giriş, Dersin tanıtımı ve işlenişi hakkında bilgi, gıda formülasyonları, duyusal analizin gastronomi bilimi açısından önemi ve kullanımı Duyusal analizin tanımlanması, Kalite kontrolde duyusal analiz, Duyusal değerlendirmede fizyolojik ve psikolojik temeller, Duyusal özellikler ile ilgili algılar, duyu etkileşimleri, Duyusal değerlendirmede test odası, ürün ve panelist özellikleri, Duyusal analiz için panelist seçimi ve eğitimi, Eşik değerlerinin belirlenmesi, Gıda kalitesinin değerlendirilmesinde uygun duyusal analiz tekniklerinin seçimi ve uygulanması, Farklılık testleri, Kabul edilirlik ve tercih testleri, Tüketici paneli, Tanımlayıcı analiz, Duyusal analiz bulgularının istatistiksel olarak değerlendirilmesinde temel yöntemler
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Duyusal analizin ilkeleri | ||
2 | Gıdaların duyusal özelliklerine genel bakış | ||
3 | Gıda kalitesi ve duyusal kalite karakteristikleri | ||
4 | Duyusal değerlendirme laboratuvarının özellikleri, ürün ve panel kontrolleri | ||
5 | Gıdaların duyusal özellikleri görünüş, renk | ||
6 | Gıdaların kinestetik özellikleri ve doku ölçüm yöntemleri | ||
7 | Gıdaların tat ve koku özellikleri ve lezzet analizi yöntemler | ||
8 | Vize haftası | ||
9 | DUYUSAL DEGERLENDİRME LABORATUARI, ÜRÜN ve PANEL KONTROLLER | ||
10 | DUYUSAL DEGERLENDİRME LABORATUARI, ÜRÜN ve PANEL KONTROLLER | ||
11 | DUYUSAL DEGERLENDİRME LABORATUARI, ÜRÜN ve PANEL KONTROLLER | ||
12 | Duyusal değerlendirme teknikleri | ||
13 | Farklılık testleri 1 | ||
14 | -Farklılık testleri üçgen test, ikili üçlü test - Farklılık testleri eşlenmiş kıyaslama, beşten ikisi, a, a değil testlerifile | ||
15 | Final |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Quiz | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 1 | 1 | 1 |
Uygulama/Pratik | 1 | 25 | 25 |
Laboratuvar | 1 | 25 | 25 |
Problem Çözümü | 1 | 1 | 1 |
Tartışma | 1 | 1 | 1 |
Soru-Yanıt | 1 | 10 | 10 |
Beyin Fırtınası | 1 | 1 | 1 |
Proje Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
Seminer | 1 | 1 | 1 |
Makale Kritik Etme | 1 | 1 | 1 |
Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Rapor | 1 | 1 | 1 |
Laboratuvar Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (saat) | 153 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |
ÖÇ 6 |
ÖÇ 7 |