GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
LEE599 Yüksek Lisans Tezi Ders 1 1 0 0.00

Yüksek Lisans



Bu dersin amacı, öğrencilere yüksek lisans düzeyinde bir tez çalışması yapma sürecini anlatmak, araştırma konusu ve sorusu belirleme, kaynak tarama, veri toplama ve analiz, sonuçlar ve tartışma, yazım ve formatlama gibi tez hazırlığı aşamalarında gereken bilgi ve becerileri kazandırmaktır. Aynı zamanda, öğrencileri akademik etik kuralları anlamaya, tezlerini etkili bir şekilde sunmaya ve yayın sürecine hazırlamaya teşvik etmektir.


Dr.Öğretim Üyesi Salim YILMAZ


1 Akademik araştırma yöntemlerini anlama ve uygulama becerisi geliştirme.
2 Bilimsel yazım ve sunum becerilerini geliştirme.
3 Özgün bir araştırma projesi tasarlama, yürütme ve sonuçlarını analiz etme yetkinliği kazanma.
4 Kaynak taraması yapma ve ilgili literatürü inceleme becerisi geliştirme.
5 Yüksek lisans düzeyinde bilimsel çalışma etiği ve akademik standartlara uygunluk becerisi geliştirme.

Birinci Öğretim


Yok


Bulunmamaktadır.


Bu dersin amacı, öğrencilere yüksek lisans düzeyinde bir tez çalışması yapma sürecini anlatmak, araştırma konusu ve sorusu belirleme, kaynak tarama, veri toplama ve analiz, sonuçlar ve tartışma, yazım ve formatlama gibi tez hazırlığı aşamalarında gereken bilgi ve becerileri kazandırmaktır. Aynı zamanda, öğrencileri akademik etik kuralları anlamaya, tezlerini etkili bir şekilde sunmaya ve yayın sürecine hazırlamaya teşvik etmektir.


Hafta Teorik [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Ders tanıtımı ve tez sürecinin genel açıklaması
2 Araştırma Konusu ve Sorusu Belirleme
3 Tez Önerisi Hazırlama ve Savunma Süreci
4 Kaynak Tarama ve Literatür İncelemesi
5 Araştırma Yöntemi ve Veri Toplama Süreci
6 Veri Analizi ve İstatistiksel Araçlar
7 Bulguların Sunumu ve Yorumlama
8 Tartışma ve Sonuçlar
9 Tez Yazımı ve Formatlama
10 Kaynakça ve Referanslar
11 Tez İnceleme ve Revizyon Süreci
12 Sunum Teknikleri ve Tez Savunması
13 Akademik Etik ve Yayın Süreci
14 Ders değerlendirmesi ve kapanış

1. Creswell, J. W. (2014). Research Design: Qualitative, Quantitative, and Mixed Methods Approaches. SAGE Publications. 2. Sekaran, U., & Bougie, R. (2016). Research Methods for Business: A Skill-Building Approach. John Wiley & Sons. 3. `How to Write and Publish a Scientific Paper` – Robert A. Day, Barbara Gastel



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Staj durumu bulunmamaktadır


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Toplam İş Yükü (saat) 0

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek