GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
SBU500 Seminar Ders 1 1 12.00 0.00

Yüksek Lisans


Türkçe


Araştırma Seminer dersi tez veya bitirme ödevi bir araştırma projesinin başından sonuna kadar nasıl planlanıp yürütüleceği konusunda sistematik bir incelemedir. Eleştirel düşünme, araştırma, akademik yazım gibi temel konular dersin kapsamı içindedir.


Dr. Öğr. Üyesi Fatih Mehmet BULUT


1 İş yaşamında ve akademik alanda kabul görmüş mesleki, akademik ve etik sorumluluk bilinci kazanacak, bu değerleri geliştirebilecek ve iş yaşamında uygulayabilecektir.
2 Kaynaklara dayalı bireysel ve takım halinde işletme alanında araştırma, iletişim, sunum becerileri kazanmış olacaktır (communicative skills).
3 Tez yazma ve sunum yapma ile ilgili kavramları, teorik ve pratik yönetim süreçlerini tanımlayacak, ilişkileri kavrayabilecek, uygulayabilecektir.
4 Hakim olduğu bir konuyu veya tez konuları ile ilgili güncel ve eğitim öğretim sürecine katkı sağlayacak bir çalışmayı, bilimsel araştırma yöntemlerine uygun olacak şekilde hazırlayarak, grup önünde konuşabilme, anlatabilme, tartışabilme ve iletişim yeteneğini geliştirecektir.
5 Konferans ve sunum tekniklerini izlemeyi, tartışabilmeyi ve kaynak araştırma ve yönetiminde etkinlik kazanacaktır.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Bu seminer dersinin amacı, katılımcıların etkili iletişim becerilerini geliştirmek, iş dünyasında ve profesyonel yaşamda başarılı iletişim stratejilerini öğrenmek ve uygulamak için gerekli temel bilgi ve becerileri kazandırmaktır.


Hafta Teorik [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Bilimsel araştırmanın amacı ve bilimsel raporlama, ve akademik yazı
2 Araştırma problemi tespiti ve araştırma sorularını oluşturma
3 Seminer Konusunun Belirlenmesine yönelik bilgilendirme
4 Seminer Konusunun Belirlenmesine yönelik bilgilendirme
5 Seminer Konusu önerilerinin incelenmesi
6 Seminer Konusu önerilerinin incelenmesi
7 Literatür taramalarının değerlendirilmesi
8 Vize Haftası
9 Literatür taramalarının değerlendirilmesi
10 Sunum tekniği konusunda bilgilendirme
11 Sunum tekniği konusunda bilgilendirme
12 Seminer içeriğinin hazırlanması konusunda bilgilendirme
13 Örnek seminer incelemeleri
14 Örnek seminer incelemeleri

1-) Berko, R., & Wolvin, A. D. (2017). Communication: A social and career focus. Cengage Learning. 2-) O'Hair, D., Wiemann, M., Mullin, D. I., & Teven, J. J. (2015). Real communication. Bedford/St. Martin's. 3-) Beebe, S. A., Beebe, S. J., & Ivy, D. K. (2016). Communication: Principles for a lifetime. Pearson.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

YOK


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 20 3 60
Bireysel Çalışma 40 4 160
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 20 20
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 20 20
Okuma 20 2 40
Toplam İş Yükü (saat) 302

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek