Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
LEE589 | Örnek Olay Analizleri | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6.00 | 3.00 |
Yüksek Lisans
Bu dersin amacı, öğrencilerin gerçek hayattan alınan örnek olaylar üzerinden eleştirel düşünme, analiz yapma, karar verme ve problem çözme becerilerini geliştirmektir. Disiplinler arası düşünme alışkanlığını teşvik ederek öğrencilerin farklı bakış açıları geliştirmesi hedeflenir.
1 | Gerçek hayattan alınan örnek olayları analiz ederek, neden-sonuç ilişkilerini ve temel problemleri belirleyebilir. |
2 | Eleştirel düşünme becerilerini kullanarak çeşitli çözüm önerileri geliştirebilir ve değerlendirebilir. |
3 | Takım çalışmasıyla işbirliği yaparak, farklı disiplinlerin bakış açılarını dikkate alan bütüncül çözümler sunabilir. |
Birinci Öğretim
yok
Ders sürecinde öğrencilerin aktif katılımı teşvik edilmelidir. Gerçek olaylardan seçilen güncel örnekler kullanılmalıdır. Grup çalışmaları, sunumlar ve yazılı analiz ödevleriyle değerlendirme yapılabilir. Disiplinler arası örnek olaylara ağırlık verilmesi faydalı olacaktır.
Örnek olay analizine giriş Örnek olay türleri ve yapılandırma teknikleri Eleştirel düşünme ve sorgulama becerileri Etik ikilemlerin değerlendirilmesi Takım çalışmasıyla çözüm üretme Sosyal, ekonomik, çevresel ve kültürel örnek olaylar Farklı disiplinlerden vaka çözüm örnekleri Kendi örnek olay senaryolarını oluşturma ve sunma
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Örnek olay analizine giriş | Anlatım, tartışma | Örnek olay analizinin temel kavramlarını araştırma |
2 | Örnek olay türleri ve sınıflandırması | Sunum, grup çalışması | Farklı örnek olay türlerine dair kısa okumalar |
3 | Analiz yöntemleri ve teknikleri | Vaka incelemesi, uygulamalı çalışma | Basit bir örnek olay üzerinde ön analiz yapma |
4 | Eleştirel düşünmenin önemi | Tartışma, Sokratik yöntem | Eleştirel düşünme örnekleri ve faydaları hakkında okuma |
5 | Problemin tanımlanması ve sınırlandırılması | Anlatım, uygulama | Gerçek hayattan bir problem örneği bulma |
6 | Veri toplama ve değerlendirme yöntemleri | Workshop, grup çalışması | Veri toplama teknikleri üzerine kısa araştırma |
7 | Etik Sorunlar ve Değerlendirme Kriterleri | Etik inceleme, Tartışma | Etikle ilgili kısa bir yazı oku |
8 | Uygulamalı Örnek Olay Analizi | Bireysel uygulama, yazılı sınav | Önceki örnek olayları tekrar et |
9 | Eleştirel Düşünme ve Olaylara Farklı Açılardan Bakabilme | Tartışma, Rol Yapma | Tartışma için kısa bir olay örneği hazırla |
10 | Örnek Olaylarda Öğretmen ve Öğrenci Rollerinin İncelenmesi | Senaryo analizi, Grup çalışması | Verilen senaryoda rolleri analiz et |
11 | Örnek Olaylarda Çatışma ve Kriz Durumları | Grup tartışması, Beyin fırtınası | Çatışma içeren bir vaka örneği hazırla |
12 | Eğitim Ortamlarında Gerçek Vakalardan Derlenen Çalışmalar | Sunum, Eleştirel değerlendirme | Saha gözlemi yaptıysan kısa notlar getir |
13 | Öğrenci Sunumları I – Örnek Olay Paylaşımı ve Tartışma | Sunum, Tartışma, Akran değerlendirme | Kendi seçtiğin vakayı sunuma hazırla |
14 | Öğrenci Sunumları II – Derinlemesine Olay Analizi | Sunum, Geri Bildirim | Grup olarak derinlemesine analiz sunumu hazırla |
15 | Genel Değerlendirme ve Dönem Sonu Uygulama | Bireysel değerlendirme, Genel tekrar | Tüm dönem materyallerini gözden geçir |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 2 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 2 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 72 | 72 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 76 | 76 |
Toplam İş Yükü (saat) | 150 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |