Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
EISL635 | Organızatıonal Theorıes | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 8.00 | 3.00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, öğrencilere farklı örgüt kuramlarını tanıtmak, örgütsel yapıları, süreçleri ve davranışlarını anlamalarını sağlamak, örgütsel etkileşimleri analiz etmek ve örgütsel değişimi yönetmek için kuramsal çerçeveler sağlamaktır.
1 | Örgüt kuramlarını anlama ve değerlendirme. |
2 | Örgütsel yapıların analizini yapabilme ve tasarlama becerisi geliştirme. |
3 | Örgütsel davranışın temel prensiplerini ve etkilerini anlama. |
4 | Örgütlerde liderlik ve iletişim süreçlerini analiz etme becerisi kazanma. |
5 | Örgütlerde stratejik yönetim ve değişim yönetimi konularında bilgi ve beceri kazanma. |
Birinci Öğretim
Yok
YOK
Bu dersin amacı, öğrencilere farklı örgüt kuramlarını tanıtmak, örgütsel yapıları, süreçleri ve davranışlarını anlamalarını sağlamak, örgütsel etkileşimleri analiz etmek ve örgütsel değişimi yönetmek için kuramsal çerçeveler sağlamaktır.
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Örgüt Kuramlarına Giriş | ||
2 | Bilimsel Yönetim Kuramı ve Taylorizm | ||
3 | İdari Teori ve Klasik Yönetim Kuramları | ||
4 | İnsan İlişkileri ve Hawthorne Çalışmaları | ||
5 | Davranışsal Kuramlar ve Kurumsal Kültür | ||
6 | Kontenjan Kuramı ve Modern Yönetim Yaklaşımları | ||
7 | Sistem Yaklaşımı ve Örgütsel Yapılar | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Liderlik Kuramları ve Liderlik Stilleri | ||
10 | Karar Verme ve Problem Çözme Kuramları | ||
11 | Örgütsel Değişim ve Değişim Yönetimi | ||
12 | Örgütsel Öğrenme ve Bilgi Yönetimi | ||
13 | Yenilikçilik ve Girişimcilik | ||
14 | Küresel Örgütler ve Küreselleşme Etkileri |
1 Robbins, S. P., Coulter, M., & DeCenzo, D. A. (2017). Fundamentals of Management. Pearson. 2 Daft, R. L., & Armstrong, A. (2017). Organization Theory and Design. Cengage Learning. 3 Jones, G. R., & George, J. M. (2017). Essentials of Contemporary Management. McGraw-Hill Education. 4 Scott, W. R. (2014). Organizations and Organizing: Rational, Natural and Open Systems Perspectives. Pearson. 5 Hatch, M. J., & Cunliffe, A. L. (2013). Organization Theory: Modern, Symbolic, and Postmodern Perspectives. Oxford University Press.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
YOK
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 40 | 2 | 80 |
Final Sınavı | 60 | 2 | 120 |
Toplam İş Yükü (saat) | 200 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |