Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
ISL627 | Theories of Quality | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 8.00 | 3.00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencilere kalite kavramını anlatmak, kalite yönetimi modellerini ve kuramlarını tanıtmak, kalite iyileştirme tekniklerini ve araçlarını öğretmek, öğrencilerin kalite odaklı düşünme ve uygulama becerilerini geliştirmektir.
1 | Kalite kavramını anlama ve kalitenin işletme performansına etkisini değerlendirme. |
2 | Kalite yönetimi prensiplerini ve araçlarını anlama. |
3 | İşletmelerde kalite kontrol ve kalite güvencesi süreçlerini analiz etme becerisi kazanma. |
4 | Kalite geliştirme yöntemlerini ve araçlarını uygulama becerisi geliştirme. |
5 | İşletmelerde kalite stratejileri oluşturma ve kalite kültürünü yönetme becerisi kazanma. |
Birinci Öğretim
Yok
YOK
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencilere kalite kavramını anlatmak, kalite yönetimi modellerini ve kuramlarını tanıtmak, kalite iyileştirme tekniklerini ve araçlarını öğretmek, öğrencilerin kalite odaklı düşünme ve uygulama becerilerini geliştirmektir.
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Kalite Kavramı ve Tarihi Gelişimi | ||
2 | Kalite Felsefesi ve Deming'in 14 İlkesi | ||
3 | Juran'ın Kalite Planlaması ve Kontrolü | ||
4 | Ishikawa'nın Kalite Kontrolü ve PDCA Döngüsü | ||
5 | Crosby'nin Kalite Maturity Modeli ve Zero Defects Yaklaşımı | ||
6 | Taguchi Metodu ve Kalite Mühendisliği | ||
7 | Kaizen ve Sürekli İyileştirme | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Lean Yaklaşımı ve İnce İşçilik | ||
10 | Kalite Kültürü ve Örgütsel Değişim | ||
11 | Kalite Yönetim Sistemleri ve ISO Standartları | ||
12 | Kalite Ölçümleme ve İstatistiksel Proses Kontrolü | ||
13 | Müşteri Memnuniyeti ve Kalite Güvencesi | ||
14 | Tedarik Zinciri Yönetiminde Kalite |
1 Evans, J. R., & Lindsay, W. M. (2016). The Management and Control of Quality. Cengage Learning. 2 Oakland, J. S. (2014). Total Quality Management and Operational Excellence: Text with Cases. Routledge. 3 Goetsch, D. L., & Davis, S. B. (2014). Quality Management for Organizational Excellence: Introduction to Total Quality. Pearson. 4 Pyzdek, T., & Keller, P. A. (2014). The Six Sigma Handbook. McGraw-Hill Education.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
YOK
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 40 | 2 | 80 |
Final Sınavı | 60 | 2 | 120 |
Toplam İş Yükü (saat) | 200 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |