GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
EISL617 Advanced Marketing Strategies Seçmeli Ders Grubu 1 1 8.00 3.00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı, öğrencilere pazarlama stratejilerinin gelişmiş konularını anlatmak, stratejik pazarlama düşüncesini geliştirmek ve rekabet avantajı sağlamak için ileri düzeyde pazarlama stratejilerini öğretmektir.



1 Pazarlama stratejilerinin derinlemesine analizini yapabilme.
2 Pazarlama karması unsurlarını entegre etme ve stratejik planlama yapabilme becerisi kazanma.
3 Pazar bölümlendirme, hedefleme ve konumlandırma stratejilerini geliştirme becerisi kazanma.
4 Pazarlama araştırmaları ve verilerini analiz ederek pazarlama stratejilerini optimize etme becerisi geliştirme.
5 İleri düzey pazarlama stratejileri geliştirme ve işletme performansını artırma yeteneği kazanma.

Birinci Öğretim


Yok


YOK


Bu dersin amacı, öğrencilere pazarlama stratejilerinin gelişmiş konularını anlatmak, stratejik pazarlama düşüncesini geliştirmek ve rekabet avantajı sağlamak için ileri düzeyde pazarlama stratejilerini öğretmektir.


Hafta Teorik [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 İleri Pazarlama Stratejilerine Giriş
2 Pazarlama Stratejisi Analizi ve Planlama
3 Pazarlama Araştırmaları ve Veri Analitiği
4 Tüketici Davranışı ve Pazar Segmentasyonu
5 Rekabet Stratejileri ve Farklılaştırma
6 Marka Yönetimi ve Değer
7 İnovasyon ve Yeni Ürün Geliştirme
8 Ara Sınav
9 Hedef Pazarlama ve İlişki Yönetimi
10 Dijital Pazarlama ve Sosyal Medya Stratejileri Digital
11 Uluslararası Pazarlama Stratejileri
12 Müşteri Odaklı Pazarlama ve CRM
13 Sürdürülebilir Pazarlama ve Toplumsal Sorumluluk
14 Pazarlama Performansı Ölçümü ve Kontrol
15 Final Sınavı

Dersin Kaynakları / Course Resources 1 Kotler, P., & Keller, K. L. (2016). Marketing management (15th ed.). Pearson. 2 Aaker, D. A., & Joachimsthaler, E. (2000). Brand leadership. Free Press. 3 Kumar, V., & Reinartz, W. (2016). Customer relationship management: Concept, strategy, and tools (3rd ed.). Springer. 4 Armstrong, G., & Kotler, P. (2019). Marketing: An introduction (14th ed.). Pearson. 5 Porter, M. E. (1996). What is strategy? Harvard Business Review, 74(6), 61-78.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

YOK


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 40 2 80
Final Sınavı 60 2 120
Toplam İş Yükü (saat) 200

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek