Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
FNB624 | Örnek Olay İncelemeleri | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 8.00 | 3.00 |
Yüksek Lisans
`Örnek Olay İncelemeleri` dersi, öğrencilere olayları detaylı bir şekilde analiz etme yeteneği kazandırmayı amaçlar. Bu ders, öğrencilere olay incelemesinin temellerini öğretir ve gerçek dünya problemlerini çözmek için kullanılan teknikleri keşfeder. Öğrenciler, olay incelemesi sürecini adım adım öğrenirken, kök neden analizi, SWOT analizi ve FMEA gibi araçları kullanarak olayların altında yatan nedenleri belirleme becerilerini geliştirirler. Ayrıca, etkili raporlama ve iletişim becerileri üzerinde de yoğunlaşılır, böylece öğrenciler analizlerini başkalarına açık ve anlaşılır bir şekilde iletebilirler. Bu ders aynı zamanda etik ve hukuki konuları da ele alır, böylece öğrenciler olay incelemesi sürecinde adil ve doğru davranma yeteneklerini geliştirirler.
1 | Problem Çözme Becerisi (Türkçe): Örnek olay incelemeleri dersini tamamlayan öğrenci, karmaşık sorunları tanımlama, analiz etme ve çözme becerilerini geliştirir. |
2 | Eleştirel Düşünme Yeteneği (Türkçe): Örnek olay incelemeleri aracılığıyla, öğrenciler eleştirel düşünme yeteneklerini geliştirir, farklı bakış açılarını değerlendirir ve mantıklı sonuçlara ulaşma becerilerini güçlendirir. |
3 | Takım Çalışması (Türkçe): Örnek olay incelemeleri dersinde öğrenciler, takım içinde etkili iletişim kurma, işbirliği yapma ve grup hedeflerine ulaşma becerilerini geliştirir. |
4 | Analitik Yeterlilik (Türkçe): Örnek olaylar aracılığıyla öğrenciler, verileri toplama, analiz etme ve sonuç çıkarma süreçlerinde analitik yeterliliklerini artırır. |
5 | Etik Bilinç (Türkçe): Örnek olay incelemeleri dersi, öğrencilere etik sorunlarla başa çıkma becerilerini geliştirir ve etik kararlar alabilme yeteneklerini artırır. |
Birinci Öğretim
yok
yok
`Örnek Olay İncelemeleri` dersi, öğrencilere olayları detaylı bir şekilde analiz etme yeteneği kazandırmayı amaçlar. Bu ders, öğrencilere olay incelemesinin temellerini öğretir ve gerçek dünya problemlerini çözmek için kullanılan teknikleri keşfeder. Öğrenciler, olay incelemesi sürecini adım adım öğrenirken, kök neden analizi, SWOT analizi ve FMEA gibi araçları kullanarak olayların altında yatan nedenleri belirleme becerilerini geliştirirler. Ayrıca, etkili raporlama ve iletişim becerileri üzerinde de yoğunlaşılır, böylece öğrenciler analizlerini başkalarına açık ve anlaşılır bir şekilde iletebilirler. Bu ders aynı zamanda etik ve hukuki konuları da ele alır, böylece öğrenciler olay incelemesi sürecinde adil ve doğru davranma yeteneklerini geliştirirler.
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Olay İncelemeleri Nedir? Olay İncelemelerinin Önemi ve Kullanım Alanları | ||
2 | Olay İncelemesi Süreci ve Yaklaşımları | ||
3 | Nitel ve Nicel Olay İncelemesi Yöntemleri | ||
4 | Durum Çalışması ve Arşiv Araştırması Anketler ve Röportajlar | ||
5 | Veri Toplama ve Döküman İncelemesi Verilerin Analizi ve Yorumlanması | ||
6 | Bulguların Sunumu ve Raporlama | ||
7 | Olay İncelemesi Sürecinde Etik İlkeler Etik Sorunlar ve Çözüm Yolları | ||
8 | Etik Kodlar ve Uygulamalar | ||
9 | Sosyal ve Kültürel Faktörlerin Olayları Etkilemesi Kültürel Farklılıkların Olay İncelemelerine Etkisi | ||
10 | Toplumsal Dinamiklerin Değerlendirilmesi | ||
11 | Gerçek Hayattan Örnek Olay İncelemeleri | ||
12 | Grup Çalışmaları ve Tartışmalar Öğrenci Sunumları ve Değerlendirme | ||
13 | Öğrenci Geri Bildirimleri ve Değerlendirmeler | ||
14 | Olay İncelemeleri Dersinden Elde Edilen Kazanımlar |
YOK
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 40 | 2 | 80 |
Final Sınavı | 60 | 2 | 120 |
Toplam İş Yükü (saat) | 200 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |