Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
HAN611 | İleri Antrenman Planlanması | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 8.00 | 3.00 |
Yüksek Lisans
İleri Antrenman Planlaması dersinin doktora seviyesindeki amacı, spor ve egzersiz bilimi alanında uzmanlık düzeyinde bilgi ve beceriler geliştirmektir. Bu ders, katılımcıları sporcuların performansını optimize etmek ve sakatlanma riskini azaltmak için sofistike antrenman programları tasarlama yeteneğini kazanmaya yönlendirir. Doktora seviyesindeki bu ders, sporcuların fizyolojik, biomekanik ve psikolojik ihtiyaçlarını anlama, ileri antrenman yöntemlerini uygulama ve antrenman programlarını bilimsel verilere dayanarak özelleştirme yeteneğini geliştirmeyi amaçlar. Ayrıca, ders katılımcılarına spor bilimi alanındaki güncel araştırmaları takip etme ve kritik bir şekilde değerlendirme becerisi kazandırarak, ileri düzeyde antrenman planlamasına katkı sağlamak için bilimsel temelli yaklaşımları benimsemelerine olanak tanır. Bu ders, doktora seviyesindeki öğrencileri, sporcularda performans artışını desteklemek için karmaşık antrenman stratejilerini tasarlama ve uygulama konusunda uzmanlaşmış bireyler olarak yetiştirmeyi amaçlar.
1 | Sporcularda performans artışını desteklemek için bilimsel temellere dayalı antrenman programları tasarlayabilme yeteneği kazanır. |
2 | Sporcuların fizyolojik, biomekanik ve psikolojik ihtiyaçlarını analiz edebilme ve bunlara uygun antrenman stratejileri geliştirebilme becerisi edinir. |
3 | Sporcuların fiziksel ve zihinsel dayanıklılığını artırmak için etkili egzersiz planları oluşturma. |
4 | Antrenman süreçlerindeki riskleri öngörebilme ve uygun önlemleri alma yeteneğini geliştirme. |
5 | Antrenman programlarını sürekli olarak değerlendirme ve gerektiğinde revize etme yeteneğini kazanma. |
Birinci Öğretim
yok
yok
İleri Antrenman Planlaması dersinin doktora seviyesindeki içeriği genellikle spor performansının fizyolojik temelleri, biomekanik ve kinetik prensipler, antrenman programlama stratejileri, performans değerlendirme yöntemleri, yaralanma önleme ve rehabilitasyon, mental performans ve psikolojik hazırlık, sporcu beslenmesi ve suplementasyon, spor teknolojisi ve veri analizi gibi konuları kapsar. Bu konuların yanı sıra, ders genellikle öğrencilere kendi araştırmalarını yönlendirmek ve ileri düzeyde antrenman planları geliştirmek için pratik deneyimler sunar. Ayrıca, güncel literatürü değerlendirme ve eleştirel bir şekilde analiz etme becerilerini de geliştirir.
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Antrenman Planlamasına Giriş | ||
2 | Performansı Etkileyen Faktörlerin İncelenmesi | ||
3 | İleri Antrenman Teorileri ve Modelleri | ||
4 | Güç ve Dayanıklılık Geliştirme Stratejileri | ||
5 | Hız ve Esneklik Antrenmanı | ||
6 | Antrenman Programlarının Özelleştirilmesi | ||
7 | Performansı İyileştirme Yöntemleri | ||
8 | Yaralanma Önleme ve Rehabilitasyon | ||
9 | Antrenman Planlarının Değerlendirilmesi | ||
10 | İleri Antrenman Teknolojileri | ||
11 | Psikolojik Hazırlık ve Motivasyon | ||
12 | Beslenme ve Performans | ||
13 | Performans Monitörizasyonu ve Analizi | ||
14 | Dersin Değerlendirilmesi ve İlerlemeyi Planlama |
yok
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 40 | 2 | 80 |
Final Sınavı | 60 | 2 | 120 |
Toplam İş Yükü (saat) | 200 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |