Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
SBU617 | Seminar | Ders | 1 | 1 | 12.00 | 0.00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Araştırma Seminer dersi tez veya bitirme ödevi bir araştırma projesinin başından sonuna kadar nasıl planlanıp yürütüleceği konusunda sistematik bir incelemedir. Eleştirel düşünme, araştırma, akademik yazım gibi temel konular dersin kapsamı içindedir.
Dr. Öğr. Üyesi Fatih Mehmet BULUT
1 | İş yaşamında ve akademik alanda kabul görmüş mesleki, akademik ve etik sorumluluk bilinci kazanacak, bu değerleri geliştirebilecek ve iş yaşamında uygulayabilecektir. |
2 | Kaynaklara dayalı bireysel ve takım halinde işletme alanında araştırma, iletişim, sunum becerileri kazanmış olacaktır (communicative skills). |
3 | Tez yazma ve sunum yapma ile ilgili kavramları, teorik ve pratik yönetim süreçlerini tanımlayacak, ilişkileri kavrayabilecek, uygulayabilecektir. |
4 | Hakim olduğu bir konuyu veya tez konuları ile ilgili güncel ve eğitim öğretim sürecine katkı sağlayacak bir çalışmayı, bilimsel araştırma yöntemlerine uygun olacak şekilde hazırlayarak, grup önünde konuşabilme, anlatabilme, tartışabilme ve iletişim yeteneğini geliştirecektir. |
5 | Konferans ve sunum tekniklerini izlemeyi, tartışabilmeyi ve kaynak araştırma ve yönetiminde etkinlik kazanacaktır. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Bu seminer dersinin amacı, katılımcıların etkili iletişim becerilerini geliştirmek, iş dünyasında ve profesyonel yaşamda başarılı iletişim stratejilerini öğrenmek ve uygulamak için gerekli temel bilgi ve becerileri kazandırmaktır.
Hafta | Teorik | Uygulama | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|---|
1 | Bilimsel araştırmanın amacı ve bilimsel raporlama, ve akademik yazı | |||
2 | Araştırma problemi tespiti ve araştırma sorularını oluşturma | |||
3 | Seminer Konusunun Belirlenmesine yönelik bilgilendirme | |||
4 | Seminer Konusunun Belirlenmesine yönelik bilgilendirme | |||
5 | Seminer Konusu önerilerinin incelenmesi | |||
6 | Seminer Konusu önerilerinin incelenmesi | |||
7 | Literatür taramalarının değerlendirilmesi | |||
8 | Vize Haftası | |||
9 | Literatür taramalarının değerlendirilmesi | |||
10 | Sunum tekniği konusunda bilgilendirme | |||
11 | Sunum tekniği konusunda bilgilendirme | |||
12 | Seminer içeriğinin hazırlanması konusunda bilgilendirme | |||
13 | Örnek seminer incelemeleri | |||
14 | Örnek seminer incelemeleri |
1-) Berko, R., & Wolvin, A. D. (2017). Communication: A social and career focus. Cengage Learning. 2-) O'Hair, D., Wiemann, M., Mullin, D. I., & Teven, J. J. (2015). Real communication. Bedford/St. Martin's. 3-) Beebe, S. A., Beebe, S. J., & Ivy, D. K. (2016). Communication: Principles for a lifetime. Pearson.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
YOK
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 20 | 3 | 60 |
Bireysel Çalışma | 40 | 4 | 160 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Okuma | 20 | 2 | 40 |
Toplam İş Yükü (saat) | 302 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |