Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
MSS532 | Müzik Sosyolojisi | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6.00 | 3.00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, öğrencilere müzik sosyolojisi disiplininin temel kavramlarını, yaklaşımlarını ve araştırma yöntemlerini sunmaktır. Ders, müziğin toplumla olan ilişkisini, kültür, kimlik, toplumsal hareketler, güç ilişkileri, cinsiyet, sınıf, etnisite, din, iletişim teknolojileri ve müzik endüstrisi gibi farklı sosyal boyutlarını inceler. Öğrencilere müzik sosyolojisi araştırmaları yapma becerisi kazandırmak için araştırma projeleri üzerinde çalışma fırsatı sunar.
1 | Müzik sosyolojisinin temel kavramlarını anlama ve analiz etme becerisi geliştirme. |
2 | Müziğin toplumsal, kültürel ve politik boyutlarını anlama ve değerlendirme yetkinliği kazanma. |
3 | Müzik sosyolojisi teorilerini anlama ve uygulama yetkinliği geliştirme. |
4 | Müzik sosyolojisi alanındaki araştırmaları okuma, yorumlama ve eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme becerisi geliştirme. |
5 | Müzik sosyolojisini güncel olaylar ve örneklerle ilişkilendirme ve eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme becerisi geliştirme. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Bu dersin amacı, öğrencilere müzik sosyolojisi disiplininin temel kavramlarını, yaklaşımlarını ve araştırma yöntemlerini sunmaktır. Ders, müziğin toplumla olan ilişkisini, kültür, kimlik, toplumsal hareketler, güç ilişkileri, cinsiyet, sınıf, etnisite, din, iletişim teknolojileri ve müzik endüstrisi gibi farklı sosyal boyutlarını inceler. Öğrencilere müzik sosyolojisi araştırmaları yapma becerisi kazandırmak için araştırma projeleri üzerinde çalışma fırsatı sunar.
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Dersin Amacı ve İçeriği | ||
2 | Müzik Sosyolojisi: Tanım, Kapsam ve Yaklaşımlar | ||
3 | Müzik ve Toplum İlişkisi | ||
4 | Müzik ve Kültür | ||
5 | Müzik ve Kimlik | ||
6 | Müzik ve Toplumsal Hareketler | ||
7 | Müzik ve Güç İlişkileri | ||
8 | Müzik ve Cinsiyet | ||
9 | Müzik ve Sınıf | ||
10 | Müzik ve Etnisite | ||
11 | Müzik ve Din | ||
12 | Müzik ve İletişim Teknolojileri | ||
13 | Müzik Endüstrisi ve Ticarileşme | ||
14 | Müzik Sosyolojisi Araştırma Projeleri | ||
15 | Final Sınavı |
1 DeNora, T. (2000). Music in Everyday Life. Cambridge University Press. 2 Frith, S. (1996). Music and Identity. Routledge. 3 Peterson, R. A., & Berger, D. G. (2009). Cycles of Spin: Strategic Communication in the U.S. Congress. Cambridge University Press.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 76 | 76 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 72 | 72 |
Toplam İş Yükü (saat) | 150 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |