| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
|---|---|---|---|---|---|---|
| MSS531 | Toplu İcra Geleneği ve Performans | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6.00 | 3.00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Ulusal ve uluslararası geleneksel müzik topluluklarının tarihsel süreç içerisinde oluşumu, toplulukları tanımak, incelemek.
| 1 | Toplu icra geleneğinin temel kavramlarını anlama ve analiz etme becerisini geliştirme. |
| 2 | Toplu icra geleneğinin tarihçesini, kültürel ve sosyal bağlamlarını anlama ve değerlendirme yeteneğini kazandırma. |
| 3 | Toplu icra geleneğindeki farklı performans biçimlerini ve repertuvarları anlama ve değerlendirme yetkinliği geliştirme. |
| 4 | Toplu icra geleneği ve performansın toplumsal ve kültürel etkileşimlerini anlama ve eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme becerisini geliştirme. |
| 5 | Toplu icra geleneğini güncel olaylar ve örneklerle ilişkilendirme ve eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme becerisini geliştirme. |
Birinci Öğretim
yok
YOK
Geleneksel müzik topluluklarından seçilen örnek eserleri icra etmek.
| Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
|---|---|---|---|
| 1 | Geleneksel toplulukların uluslararası müzik camiasında oluşum biçimi ve performans nitelikleri hakkında tartışma. | ||
| 2 | İlk çağdan günümüze tarihsel süreç içinde insan topluluklarının ritim ve müzik ilişkisi. | ||
| 3 | Taş çağından itibaren tarihsel süreç içerisinde toplulukların üretim aşaması, değişimi ve ruhsal gelişimi. | ||
| 4 | Geleneksel Çin müzik kültürü örneklendirilmesi ve toplulukların insan sesi ile çalgıya yönelik uygulamaları. | ||
| 5 | Kültürel müzik ve bellek. | ||
| 6 | Müzikal komünitas; topluluklarda müziğin performans süreci. | ||
| 7 | Konservatuvar ve müzik eğitim kurumları'nda performansa yönelik toplulukların oluşumu | ||
| 8 | ARA SINAV | ||
| 9 | Performansa yönelik çalışma: Nihavent Tango (Mazi) adlı eserin toplu icra ile gerçekleştirilmesi. | ||
| 10 | Performansa yönelik çalışma: Amado Mio adlı eserin toplu icra ile gerçekleştirilmesi. | ||
| 11 | Performansa yönelik çalışma: Şafak Söktü Yine Sunam Uyanmaz adlı eserin toplu icra ile gerçekleştirilmesi. | ||
| 12 | Performansa yönelik çalışma: Nihavent Tango (Mazi), Şafak Söktü Yine Sunam Uyanmaz ve Amado Mio adlı eserlerin toplu icra ile tekrar edilmesi. | ||
| 13 | Performansa yönelik çalışma: Nihavent Tango (Mazi), Şafak Söktü Yine Sunam Uyanmaz ve Amado Mio adlı eserlerin toplu icraya yönelik orkestrasyon yazılımı ve tekrarı. | ||
| 14 | Final sınavına yönelik bireysel performanslarda seslendirilecek eserlerin belirlenmesi ve toplu olarak eserlerin uygulanması. | ||
| 15 | FİNAL SINAVI |
Özüşen, B., Yıldız, Z. (2012). Buzul Çağı'ndan İlk Çağ'a Tüketimin Tarihi Kerimov, R. (2019). Geleneksel Çin Müzik Kültüründe Si-Zhy Kavramı Eskitaş, N. (2018). Halk Opereti Topluluğu ve Türk Müziği Tarihindeki Yeri Akın, B. (2018). Kültürel Bellek ve Müzik Küçükaksoy, M. (2017). Müziğin Performans Sürecindeki `Sihirli Birliktelik`: Müzikal Komünitas Alptekin, A. (2012). Müzik Performans Anksiyetesi
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
YOK
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Bütünleme Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Derse Katılım | 1 | 13 | 13 |
| Tartışma | 1 | 10 | 10 |
| Soru-Yanıt | 1 | 8 | 8 |
| Örnek Vaka İncelemesi | 1 | 9 | 9 |
| Bireysel Çalışma | 1 | 25 | 25 |
| Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 2 | 15 | 30 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 25 | 25 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 27 | 27 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 150 | ||
| ÖÇ 1 |
| ÖÇ 2 |
| ÖÇ 3 |
| ÖÇ 4 |
| ÖÇ 5 |