Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
MSS528 | Etnik Müzik ve Sanat | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6.00 | 3.00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, öğrencilere müzik ve performansın gündelik hayattaki rolünü ve etkisini anlamalarını sağlamaktır. Ders, müziğin ve performansın sosyal, kültürel ve iletişimsel boyutlarını keşfetmeyi hedefler. Ayrıca, müzik ve performansın kimlik oluşturma, toplumsal değişim, hafıza ve anılarla ilişki, ritüel ve törenlerdeki rolü, protesto ve aktivizmdeki yeri gibi konuları ele alır. Ders aynı zamanda müzik ve performansın toplumsal cinsiyet dinamikleri, eğlence ve kutlamalar, internet ve dijital ortamlardaki yansımaları gibi konuları da inceler. Öğrencilere, teorik kavramları tartışma, analiz etme ve gerçek yaşam örneklerine uygulama becerilerini geliştirme fırsatı sunar. Ayrıca, ders kapsamında bir müzik ve performans projesi gerçekleştirilir.
1 | Etnik müzik ve sanat kavramlarını anlama ve analiz etme becerisi geliştirme. |
2 | Etnik müzik ve sanatın kültürel ve tarihsel bağlamlarını anlama ve değerlendirme yetkinliği kazanma. |
3 | Etnik müzik ve sanatın toplumsal ve politik etkileşimlerini anlama ve eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme becerisi geliştirme. |
4 | Etnik müzik ve sanatın çeşitliliğini ve kültürel farklılıkları anlama ve değerlendirme becerisi geliştirme. |
5 | Etnik müzik ve sanatı güncel olaylar ve örneklerle ilişkilendirme ve eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme becerisi geliştirme. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Bu dersin amacı, öğrencilere müzik ve performansın gündelik hayattaki rolünü ve etkisini anlamalarını sağlamaktır. Ders, müziğin ve performansın sosyal, kültürel ve iletişimsel boyutlarını keşfetmeyi hedefler. Ayrıca, müzik ve performansın kimlik oluşturma, toplumsal değişim, hafıza ve anılarla ilişki, ritüel ve törenlerdeki rolü, protesto ve aktivizmdeki yeri gibi konuları ele alır. Ders aynı zamanda müzik ve performansın toplumsal cinsiyet dinamikleri, eğlence ve kutlamalar, internet ve dijital ortamlardaki yansımaları gibi konuları da inceler. Öğrencilere, teorik kavramları tartışma, analiz etme ve gerçek yaşam örneklerine uygulama becerilerini geliştirme fırsatı sunar. Ayrıca, ders kapsamında bir müzik ve performans projesi gerçekleştirilir.
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Dersin Amacı ve İçeriği | ||
2 | Etnik Müzik ve Sanatın Tanımı | ||
3 | Etnik Müzik ve Sanatın Özellikleri | ||
4 | Etnik Müzik ve Sanatın Tarihsel Süreçleri | ||
5 | Etnik Müzik ve Sanatın Toplumsal ve Kültürel Etkisi | ||
6 | Etnik Müzik ve Sanatta Ritüeller | ||
7 | Etnik Müzik ve Sanatta Enstrümanlar | ||
8 | Etnik Müzik ve Sanatta Danslar | ||
9 | Etnik Müzik ve Sanatta Görsel Sanatlar | ||
10 | Etnik Müzik ve Sanatta Hikaye Anlatımı | ||
11 | Etnik Müzik ve Sanatta Festivaller | ||
12 | Etnik Müzik ve Sanatın Geleceği | ||
13 | Etnik Müzik ve Sanatta İncelemeler | ||
14 | Etnik Müzik ve Sanat Projesi | ||
15 | Final Sınavı |
1 DeNora, T. (2013). Music in Everyday Life. Cambridge University Press. 2 Born, G., & Hesmondhalgh, D. (Eds.). (2010). Western Music and Its Others: Difference, Representation, and Appropriation in Music. University of California Press. 3 Sterne, J. (2012). MP3: The Meaning of a Format. Duke University Press.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 76 | 76 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 72 | 72 |
Toplam İş Yükü (saat) | 150 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |