Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
MSS523 | Beden ve Hareket AlgısI | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6.00 | 3.00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, öğrencilere beden ve hareket algısının temel kavramlarını ve süreçlerini öğretmek, bedenin algısal sistemleriyle nasıl etkileşimde bulunduğunu anlamalarını sağlamaktır. Ayrıca, öğrencilerin görsel, işitsel ve dokunsal uyaranların beden algısını nasıl etkilediğini keşfetmelerini ve motor kontrolün beden farkındalığı üzerindeki etkisini anlamalarını hedeflemektedir. Bu ders aynı zamanda görsel, işitsel ve dokunsal illüzyonların hareket algısını nasıl etkilediğini ve bedenin duygusal ve bilişsel deneyimlerle nasıl etkileşimde olduğunu araştırmaktadır. Uygulamalı etkinlikler aracılığıyla öğrenciler, beden ve hareket algısını güçlendirecek teknikleri deneyimleyecek ve analiz edeceklerdir.
1 | Beden ve hareket algısının temel kavramlarını anlama ve analiz etme becerisi geliştirme. |
2 | Beden dilini ve hareketin iletişimdeki rolünü anlama ve değerlendirme yetkinliği kazanma. |
3 | Beden farkındalığı ve bedenin potansiyellerini keşfetme becerisi geliştirme. |
4 | Hareketin duyusal ve duygusal deneyimlerle ilişkisini anlama ve değerlendirme becerisi geliştirme. |
5 | Beden ve hareket algısını güncel olaylar ve örneklerle ilişkilendirme ve eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme becerisi geliştirme. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Bu dersin amacı, öğrencilere beden ve hareket algısının temel kavramlarını ve süreçlerini öğretmek, bedenin algısal sistemleriyle nasıl etkileşimde bulunduğunu anlamalarını sağlamaktır. Ayrıca, öğrencilerin görsel, işitsel ve dokunsal uyaranların beden algısını nasıl etkilediğini keşfetmelerini ve motor kontrolün beden farkındalığı üzerindeki etkisini anlamalarını hedeflemektedir. Bu ders aynı zamanda görsel, işitsel ve dokunsal illüzyonların hareket algısını nasıl etkilediğini ve bedenin duygusal ve bilişsel deneyimlerle nasıl etkileşimde olduğunu araştırmaktadır. Uygulamalı etkinlikler aracılığıyla öğrenciler, beden ve hareket algısını güçlendirecek teknikleri deneyimleyecek ve analiz edeceklerdir.
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Dersin Amacı ve İçeriği | ||
2 | Beden Algısı: Tanım ve Kavramlar | ||
3 | Hareket Algısı: Tanım ve Önemi | ||
4 | Somatosenzör Sistem ve Algı Süreçleri | ||
5 | Görsel Algı ve Beden İlişkisi | ||
6 | İşitsel Algı ve Beden İlişkisi | ||
7 | Dokunsal Algı ve Beden İlişkisi | ||
8 | Motor Kontrol ve Beden Farkındalığı | ||
9 | Hareketin Algılanması ve Görsel İllüzyonlar | ||
10 | Hareketin Algılanması ve İşitsel İllüzyonlar | ||
11 | Hareketin Algılanması ve Dokunsal İllüzyonlar | ||
12 | Hareketin Algılanması ve Kinestetik Algı | ||
13 | Hareketin Algılanması ve Beden Duygusu | ||
14 | Beden ve Hareket Algısı Uygulamaları | ||
15 | Final Sınavı |
1 Gallagher, S. (2005). How the Body Shapes the Mind. Oxford University Press. 2 Bartenieff, I., & Lewis, D. (1980). Body Movement: Coping with the Environment. Gordon and Breach. 3 Knobloch, N. A., & Zlatar, Z. Z. (Eds.). (2018). The Oxford Handbook of Dance and the Popular Screen. Oxford University Press.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 76 | 76 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 72 | 72 |
Toplam İş Yükü (saat) | 150 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |