Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
MSS516 | Alan Araştırma Yöntemleri | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6.00 | 3.00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, öğrencilere alan araştırması yapabilme becerilerini kazandırmaktır. Ders, öğrencilere araştırma konusu belirleme, hipotez oluşturma, araştırma tasarımı yapma ve veri toplama yöntemlerini öğretmeyi hedeflemektedir. Öğrenciler, nicel ve nitel veri toplama tekniklerini, katılımcı gözlem ve derinlemesine görüşme gibi araştırma araçlarını kullanmayı öğreneceklerdir. Ayrıca, veri analizi, etik konuları ve araştırma raporu hazırlama gibi alanlarda da bilgi ve beceri kazanacaklardır. Ders, öğrencilerin araştırma sürecini kavramalarını ve araştırma becerilerini geliştirmelerini amaçlamaktadır.
1 | Alan araştırması kavramını anlama ve alan araştırması tasarımı yapabilme becerisi geliştirme. |
2 | Alan araştırması için veri toplama yöntemlerini öğrenme ve uygulama. |
3 | Veri analizi tekniklerini kullanarak alan araştırması verilerini değerlendirme. |
4 | Alan araştırması raporu yazma becerisi kazanma. Alan araştırması raporu yazma becerisi kazanma. |
5 | Etik prensipler ve araştırma etiği konularında bilinçlenme ve uygulama. |
Birinci Öğretim
Yok
Bulunmamaktadır
Bu dersin amacı, öğrencilere alan araştırması yapabilme becerilerini kazandırmaktır. Ders, öğrencilere araştırma konusu belirleme, hipotez oluşturma, araştırma tasarımı yapma ve veri toplama yöntemlerini öğretmeyi hedeflemektedir. Öğrenciler, nicel ve nitel veri toplama tekniklerini, katılımcı gözlem ve derinlemesine görüşme gibi araştırma araçlarını kullanmayı öğreneceklerdir. Ayrıca, veri analizi, etik konuları ve araştırma raporu hazırlama gibi alanlarda da bilgi ve beceri kazanacaklardır. Ders, öğrencilerin araştırma sürecini kavramalarını ve araştırma becerilerini geliştirmelerini amaçlamaktadır.
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Dersin Amacı ve İçeriği | ||
2 | Alan Araştırması Nedir ve Neden Önemlidir? | ||
3 | Araştırma Konusu ve Hipotez Oluşturma | ||
4 | Araştırma Tasarımı ve Veri Toplama Yöntemleri | ||
5 | Nicel Veri Toplama Teknikleri | ||
6 | Nitel Veri Toplama Teknikleri | ||
7 | Katılımcı Gözlem ve Derinlemesine Görüşmeler | ||
8 | Anketler ve Ölçekler | ||
9 | Veri Analizi: Nicel Yaklaşımlar | ||
10 | Veri Analizi: Nitel Yaklaşımlar | ||
11 | Karma Yöntemler ve Veri Bütünleştirme | ||
12 | Araştırma Etik ve Etik Kurullar | ||
13 | Veri Yorumlama ve Bulguların Sunumu | ||
14 | Araştırma Raporu Hazırlama | ||
15 | Final Sınavı |
1 Creswell, J. W. (2014). Research Design: Qualitative, Quantitative, and Mixed Methods Approaches. Sage Publications. 2 Marshall, C., & Rossman, G. B. (2016). Designing Qualitative Research. Sage Publications. 3 Neuman, W. L. (2013). Social Research Methods: Qualitative and Quantitative Approaches. Pearson Education.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Staj durumu bulunmamaktadır
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 76 | 76 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 72 | 72 |
Toplam İş Yükü (saat) | 150 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |