GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
RTS508 Televizyon Haberciliği Seçmeli Ders Grubu 1 1 6.00 3.00

Yüksek Lisans


Türkçe


Öğrencinin televizyon haberciliği ve gazete haberciliği arasındaki farklılıklar hakkında bilgilenmesi sağlanmaktadır. Televizyon haber metni hazırlama, haberin hareketli görsellerle izleyiciye aktarılacağı görselleri ayır edebilme becerisini kazandırma amaçlanmaktadır. Görsel malzeme ile aktarılan haberde daha kısa, daha net daha çarpıcı bölümlerin izleyiciye verilmesi gerekliliği konularından yola çıkılarak öğrenciye aktarılan bu bilgiler doğrultusunda televizyon habercilik anlayışının nasıl olması gerektiği öğretilecektir.



1 Televizyon haberciliğinin temel prensiplerini anlama ve analiz etme becerisi geliştirme.
2 Televizyon haber yayıncılığının etik ve mesleki standartlarını inceleme ve değerlendirme yetkinliği kazanma.
3 Haber metinleri, görseller ve sunum teknikleri arasındaki ilişkileri analiz etme ve açıklama becerisi geliştirme.
4 Güncel televizyon haber örneklerini takip etme ve yorumlama yetkinliği geliştirme.

Birinci Öğretim


yok


yok


Öğrencinin televizyon haberciliği ve gazete haberciliği arasındaki farklılıklar hakkında bilgilenmesi sağlanmaktadır. Televizyon haber metni hazırlama, haberin hareketli görsellerle izleyiciye aktarılacağı görselleri ayır edebilme becerisini kazandırma amaçlanmaktadır. Görsel malzeme ile aktarılan haberde daha kısa, daha net daha çarpıcı bölümlerin izleyiciye verilmesi gerekliliği konularından yola çıkılarak öğrenciye aktarılan bu bilgiler doğrultusunda televizyon habercilik anlayışının nasıl olması gerektiği öğretilecektir.


Hafta Teorik [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Televizyon Gazeteciliğine Giriş
2 Televizyon Kültüründe Haberlerin Rolü
3 Yayın Tarihi ve Bağlam. Radyodan Televizyona: Yayıncılık tarihini anlamak
4 24 Saat Haber Formatlar: 24 saat haber değerleri ve konvansiyonlarına doğru
5 Partizan Haber Tüketiminin Yükselişi
6 Yerel Haberlerin Yükselişi
7 Televizyon Gazeteciliğinin Politikası ve Düzenlenmesi: Ticari ve kamu yayıncılığı modelleri.
8 Ara Sınav
9 Televizyon Haberciliğinin Değişen Değerleri
10 24 saat haber kanallarının küresel ölçekte gelişimi ve etkileri
11 Bölgesel medya ekolojilerinin televizyon haberciliği üzerindeki etkileri
12 Dünyada haber akışını düzenleyen kuruluşlar
13 Televizyon Gazeteciliğinde Eğitim ve Mesleki Gelişim
14 Televizyon Gazeteciliğinde Gelecek Yönelimler

yok



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 72 72
Final Sınavı 1 76 76
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 1 1
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 1 1
Toplam İş Yükü (saat) 150

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek