Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
RTS508 | Televizyon Haberciliği | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6.00 | 3.00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Öğrencinin televizyon haberciliği ve gazete haberciliği arasındaki farklılıklar hakkında bilgilenmesi sağlanmaktadır. Televizyon haber metni hazırlama, haberin hareketli görsellerle izleyiciye aktarılacağı görselleri ayır edebilme becerisini kazandırma amaçlanmaktadır. Görsel malzeme ile aktarılan haberde daha kısa, daha net daha çarpıcı bölümlerin izleyiciye verilmesi gerekliliği konularından yola çıkılarak öğrenciye aktarılan bu bilgiler doğrultusunda televizyon habercilik anlayışının nasıl olması gerektiği öğretilecektir.
1 | Televizyon haberciliğinin temel prensiplerini anlama ve analiz etme becerisi geliştirme. |
2 | Televizyon haber yayıncılığının etik ve mesleki standartlarını inceleme ve değerlendirme yetkinliği kazanma. |
3 | Haber metinleri, görseller ve sunum teknikleri arasındaki ilişkileri analiz etme ve açıklama becerisi geliştirme. |
4 | Güncel televizyon haber örneklerini takip etme ve yorumlama yetkinliği geliştirme. |
Birinci Öğretim
yok
yok
Öğrencinin televizyon haberciliği ve gazete haberciliği arasındaki farklılıklar hakkında bilgilenmesi sağlanmaktadır. Televizyon haber metni hazırlama, haberin hareketli görsellerle izleyiciye aktarılacağı görselleri ayır edebilme becerisini kazandırma amaçlanmaktadır. Görsel malzeme ile aktarılan haberde daha kısa, daha net daha çarpıcı bölümlerin izleyiciye verilmesi gerekliliği konularından yola çıkılarak öğrenciye aktarılan bu bilgiler doğrultusunda televizyon habercilik anlayışının nasıl olması gerektiği öğretilecektir.
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Televizyon Gazeteciliğine Giriş | ||
2 | Televizyon Kültüründe Haberlerin Rolü | ||
3 | Yayın Tarihi ve Bağlam. Radyodan Televizyona: Yayıncılık tarihini anlamak | ||
4 | 24 Saat Haber Formatlar: 24 saat haber değerleri ve konvansiyonlarına doğru | ||
5 | Partizan Haber Tüketiminin Yükselişi | ||
6 | Yerel Haberlerin Yükselişi | ||
7 | Televizyon Gazeteciliğinin Politikası ve Düzenlenmesi: Ticari ve kamu yayıncılığı modelleri. | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Televizyon Haberciliğinin Değişen Değerleri | ||
10 | 24 saat haber kanallarının küresel ölçekte gelişimi ve etkileri | ||
11 | Bölgesel medya ekolojilerinin televizyon haberciliği üzerindeki etkileri | ||
12 | Dünyada haber akışını düzenleyen kuruluşlar | ||
13 | Televizyon Gazeteciliğinde Eğitim ve Mesleki Gelişim | ||
14 | Televizyon Gazeteciliğinde Gelecek Yönelimler |
yok
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 72 | 72 |
Final Sınavı | 1 | 76 | 76 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (saat) | 150 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |