Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
RTS508 | Televizyon Haberciliği | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6.00 | 3.00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Öğrencinin televizyon haberciliği ve gazete haberciliği arasındaki farklılıklar hakkında bilgilenmesi sağlanmaktadır. Televizyon haber metni hazırlama, haberin hareketli görsellerle izleyiciye aktarılacağı görselleri ayır edebilme becerisini kazandırma amaçlanmaktadır. Görsel malzeme ile aktarılan haberde daha kısa, daha net daha çarpıcı bölümlerin izleyiciye verilmesi gerekliliği konularından yola çıkılarak öğrenciye aktarılan bu bilgiler doğrultusunda televizyon habercilik anlayışının nasıl olması gerektiği öğretilecektir.
1 | 1 Televizyon haberciliğinin temel prensiplerini anlama ve analiz etme becerisi geliştirme. |
2 | Televizyon haber yayıncılığının etik ve mesleki standartlarını inceleme ve değerlendirme yetkinliği kazanma. |
3 | Haber metinleri, görseller ve sunum teknikleri arasındaki ilişkileri analiz etme ve açıklama becerisi geliştirme. |
4 | Güncel televizyon haber örneklerini takip etme ve yorumlama yetkinliği geliştirme. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Öğrencinin televizyon haberciliği ve gazete haberciliği arasındaki farklılıklar hakkında bilgilenmesi sağlanmaktadır. Televizyon haber metni hazırlama, haberin hareketli görsellerle izleyiciye aktarılacağı görselleri ayır edebilme becerisini kazandırma amaçlanmaktadır. Görsel malzeme ile aktarılan haberde daha kısa, daha net daha çarpıcı bölümlerin izleyiciye verilmesi gerekliliği konularından yola çıkılarak öğrenciye aktarılan bu bilgiler doğrultusunda televizyon habercilik anlayışının nasıl olması gerektiği öğretilecektir.
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Habercilik ve Televizyon haberciliği nedir? Dersin içeriği ve öğrenci projeleri hakkında bilgilendirme. | ||
2 | Tarihsel süreçte haber/habercilik kuram ve kuramcıları. Türkiye’de televizyon haberciliği ve TRT kanalı. | ||
3 | Kitle iletişim araçları ve televizyonun yeri. Yeni medyada televizyon haberciliği ve önemi konularında görüşler aktarılacaktır. | ||
4 | Televizyon alıcılarının değişen formundan, yayın formatlarına, sayısal kodlama ile hayatımıza giriş yapan IPTV yayıncılığından, yakın bir gelecekte hayatımıza girecek olan karasal dijital yayınlara farklı teknolojik konuların incelenmesi. | ||
5 | Tarafsız habercilik anlayışı ve medyada etik üzerine konular tartışılacaktır. Etik konusu ve denetleme kurumlarının; Türkiye’de RTÜK, Amerika’da “FCC - Federal Communication Commission”, İngiltere’de “ITC - Independent Television Commision” televizyon yayıncılığı üzerinde ve haber içeriği konusundaki denetimlerinin tartışılması. | ||
6 | Haber kanalları inceleme; BBCNews, Fox News, Al Jazaera vb. haber kanalları. | ||
7 | Haber kanalları incelemeler devam etmektedir ve öğrencilere inceleme konuları dağıtılacaktır. | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Dünyada haber akışını düzenleyen kuruluşlar hakkında bilgi edinme. | ||
10 | Televizyon haber ve program metni yazımı, örnekleri inceleme. | ||
11 | Öğrenci projeleri tartışılacaktır. | ||
12 | Basın ve siyasal iletişimin birlikteliği nasıl olmaktadır. | ||
13 | Türkiye’de televizyon haberciliği ve tarihsel süreçte önemli siyasi haberlerin sunumunun incelenmesi. | ||
14 | ınav öncesi zamana kadar işlenen konuların genel bir özeti yapılarak, televizyon haberciliği gündemle ilişkilendirilerek incelenecektir. |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 76 | 76 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 72 | 72 |
Toplam İş Yükü (saat) | 150 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |