Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
MIM500 | Yüksek Lisans Tezi | Ders | 1 | 1 | 60.00 | 0.00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Yüksek lisans tezi, belirli bir akademik veya mesleki alanda derinlemesine araştırma yaparak yeni bilgiler üretmeyi veya mevcut bilgileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirmeyi amaçlar. Öğrencinin bilimsel araştırma yöntemlerini uygulayarak analiz yapmasını, hipotez geliştirmesini ve sonuçlara ulaşmasını sağlar. Ayrıca, akademik yazım ve sunum becerilerini geliştirerek alanında uzmanlaşmasına katkıda bulunur.
Dr. Mahsa Tekin
1 | İleri Düzeyde Analitik ve Eleştirel Düşünme Becerisi – Mimari problemleri bilimsel yöntemlerle analiz ederek yenilikçi çözümler geliştirme yetisi kazanır. |
2 | Sürdürülebilir ve Teknolojik Tasarım Yaklaşımlarını Uygulama Yetkinliği – Çevresel, yapısal ve teknolojik kriterleri göz önünde bulundurarak mimari projeler üretebilir. |
3 | Akademik ve Profesyonel Araştırma Yöntemlerini Kullanma – Literatür tarama, veri analizi ve proje bazlı araştırmalar yaparak bilimsel çalışmalara katkı sağlayabilir. |
Birinci Öğretim
Derslerinin tamamlanması
Yok
Mimarlıkta yüksek lisans tezi, tasarım, yapı teknolojileri, sürdürülebilirlik, kent planlama veya kültürel miras gibi konular üzerine odaklanabilir. Tez, mekânsal analiz, kullanıcı ihtiyaçları, malzeme ve teknoloji kullanımı gibi faktörleri bilimsel bir çerçevede ele alır. Ayrıca, teorik araştırmalar, vaka incelemeleri ve tasarım önerileriyle mimari problemlere çözüm üretmeyi amaçlar.
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Giriş ve Kavramsal Çerçeve | Dersin tanıtımı, amaç ve beklentiler Mimarlıkta araştırma yöntemleri ve akademik etik Tez ve proje konusunun belirlenmesi | |
2 | Literatür Taraması ve Kuramsal Altyapı | Akademik kaynak tarama teknikleri Mimarlık alanında temel teoriler ve yaklaşımlar Örnek tez ve projelerin incelenmesi | |
3 | Araştırma Yöntemleri ve Analiz Teknikleri | Nicel ve nitel araştırma yöntemleri Anket, röportaj, gözlem ve veri toplama süreçleri Mevcut projelerin analiz edilmes | |
4 | Konu ve Alan Seçimi, Ön Çalışmalar | Mimari tasarım, yapı teknolojisi veya kentsel analiz odaklı proje seçimleri Çalışma alanının belirlenmesi ve bağlam analizi Ön rapor hazırlama ve danışman geri bildirimi | |
5 | Kavramsal ve Tasarım Çalışmaları | Seçilen konuya dair hipotezlerin oluşturulması Kavramsal şemalar ve tasarım ilkeleri geliştirme Proje hedeflerinin belirlenmesi | |
6 | Ara Jüri / Danışman Değerlendirmesi | İlk bulguların ve taslak çalışmaların sunulması Geri bildirimler doğrultusunda revizyon önerileri Eksiklerin belirlenmesi ve ilerleme planı oluşturma | |
7 | Teknik ve Yapısal Çalışmalar | Yapı malzemeleri, strüktürel sistemler ve mühendislik entegrasyonu Çevresel sürdürülebilirlik ve enerji verimliliği analizi Malzeme seçimleri ve uygulama detayları | |
8 | Gelişmiş Tasarım ve Uygulama Yöntemleri | Mimari tasarımda dijital araçlar ve modelleme teknikleri Detay çizimleri, kesitler ve görselleştirme çalışmaları Sunum teknikleri ve anlatım yöntemleri | |
9 | Proje ve Raporlama Çalışmaları | Teknik rapor ve mimari anlatım dili Analiz sonuçlarının metin, grafik ve diyagramlarla ifade edilmesi Sunum formatlarının belirlenmesi | |
10 | Nihai Tasarım ve Çizimlerin Tamamlanması | Plan, kesit, görünüş ve perspektiflerin tamamlanması 3D modelleme ve render alma süreci Raporun son düzenlemeleri ve görsellerin entegrasyonu | |
11 | Sunum ve Jüriye Hazırlık | Projenin sunum tekniklerine göre düzenlenmesi Jüri üyeleri için açıklayıcı dokümanlar ve poster hazırlığı Sözel sunum ve savunma teknikleri | |
12 | Final Jüri Sunumu ve Değerlendirme | Tez veya bitirme projesinin jüriye sunulması Geri bildirimler ve değerlendirme süreci Revizyon önerileri ve final teslim süreci |
Konuya göre değişir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Laboratuvar | 90 | 1 | 90 |
Tartışma | 90 | 2 | 180 |
Deney | 25 | 1 | 25 |
Gözlem | 50 | 1 | 50 |
Gösterme | 15 | 1 | 15 |
Alan Çalışması | 50 | 1 | 50 |
Beyin Fırtınası | 50 | 1 | 50 |
Rapor Hazırlama | 70 | 1 | 70 |
Rapor Sunma | 90 | 1 | 90 |
Proje Hazırlama | 60 | 1 | 60 |
Proje Sunma | 50 | 1 | 50 |
Seminer | 90 | 1 | 90 |
Proje Tasarımı /Yönetimi | 90 | 1 | 90 |
Bireysel Çalışma | 90 | 3 | 270 |
Okuma | 90 | 2 | 180 |
Rapor | 50 | 1 | 50 |
Performans | 90 | 1 | 90 |
Toplam İş Yükü (saat) | 1500 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |