| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
|---|---|---|---|---|---|---|
| BVD511 | Beslenme Eğitimi ve Danışmanlığı | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6.00 | 3.00 |
Yüksek Lisans
Bu dersin amacı, beslenme eğitimi ve danışmanlığı süreçlerini öğretmek, sağlıklı beslenme davranışlarının teşvik edilmesi ve bireylere beslenme konusunda rehberlik etme becerilerini kazandırmaktır.
| 1 | Türkçe: Beslenme eğitimi ve danışmanlığının temel prensipleri |
| 2 | Türkçe: Bireysel beslenme gereksinimlerinin belirlenmesi ve kişiselleştirilmiş beslenme planlarının oluşturulması |
| 3 | Türkçe: Beslenme eğitimi materyallerinin hazırlanması ve uygulanması |
| 4 | Türkçe: Beslenme danışmanlığında iletişim becerilerinin kullanımı |
| 5 | Türkçe: Beslenme bilincinin artırılması ve sağlıklı beslenme davranışlarının teşvik edilmesi |
Birinci Öğretim
yok
yok
Bu dersin amacı, beslenme eğitimi ve danışmanlığı süreçlerini öğretmek, sağlıklı beslenme davranışlarının teşvik edilmesi ve bireylere beslenme konusunda rehberlik etme becerilerini kazandırmaktır.
| Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
|---|---|---|---|
| 1 | Beslenme Eğitimi ve Danışmanlığının Tanımı ve Önemi | ||
| 2 | Beslenme Eğitimi ve Danışmanlığının Temel İlkeleri | ||
| 3 | Beslenme Eğitimi ve Danışmanlığı Süreci: Değerlendirme ve Hedef Belirleme | ||
| 4 | Beslenme Eğitimi ve Danışmanlığı Süreci: Planlama ve Uygulama | ||
| 5 | Beslenme Eğitimi ve Danışmanlığı Süreci: İzleme ve Değerlendirme | ||
| 6 | Beslenme Eğitimi ve Danışmanlığında İletişim Becerileri | ||
| 7 | Motivasyonel Mülakat Tekniği ve Beslenme Eğitiminde Kullanımı | ||
| 8 | Grup Tabanlı Beslenme Eğitimi ve Danışmanlığı | ||
| 9 | Bireysel Tabanlı Beslenme Eğitimi ve Danışmanlığı | ||
| 10 | Beslenme Eğitimi ve Danışmanlığında Kültürel ve Sosyal Faktörler | ||
| 11 | Beslenme Eğitimi ve Danışmanlığında Psikolojik Faktörler | ||
| 12 | Beslenme Eğitimi ve Danışmanlığında Etik ve Profesyonel Sorumluluklar | ||
| 13 | Beslenme Eğitimi ve Danışmanlığı Uygulama Örnekleri ve Vaka Çalışmaları | ||
| 14 | Beslenme Eğitimi ve Danışmanlığında Güncel Konular ve Gelecek Perspektifleri |
1 `Nutrition Education: Linking Research, Theory, and Practice` - Isobel R. Contento 2 `Motivational Interviewing in Nutrition and Fitness` - Dawn Clifford, Laura Curtis 3 `Counseling Skills for Nutrition Professionals` - Judith A. Beto, Dina Aronson
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
yok
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 72 | 72 |
| Final Sınavı | 1 | 76 | 76 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 150 | ||
| ÖÇ 1 |
| ÖÇ 2 |
| ÖÇ 3 |
| ÖÇ 4 |
| ÖÇ 5 |