| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
|---|---|---|---|---|---|---|
| BVD511 | Beslenme Eğitimi ve Danışmanlığı | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6.00 | 3.00 |
Yüksek Lisans
Bu dersin amacı, sporcularda performans, sağlık ve iyileşme süreçlerini desteklemek amacıyla kullanılan besin desteklerini bilimsel açıdan incelemek; öğrencilerin besin desteklerini sınıflandırma, etki mekanizmalarını açıklama, güvenilirlik ve etik açıdan değerlendirme becerilerini kazanmalarını sağlamaktır.
| 1 | Öğrenciler, sporcu beslenmesinde kullanılan besin desteklerini sınıflandırabilir ve etki mekanizmalarını açıklayabilir. |
| 2 | Öğrenciler, farklı besin desteklerinin performans, sağlık ve metabolizma üzerindeki etkilerini bilimsel veriler ışığında analiz edebilir. |
| 3 | Öğrenciler, güvenilir ve etik besin desteği kullanımını değerlendirebilir ve spor dalına uygun öneriler geliştirebilir. |
Birinci Öğretim
Yok
Ders kapsamında sporcu beslenmesinde kullanılan protein ve aminoasit destekleri, enerji sağlayıcı ürünler, vitamin ve mineral takviyeleri, antioksidanlar, omega-3 ve probiyotikler gibi sağlık destekleri ele alınır. Ayrıca farklı spor dallarına yönelik besin destekleri, doping ile besin desteği arasındaki farklar, etik boyutlar ve güncel bilimsel araştırmalar da dersin içeriğini oluşturur.
| Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
|---|---|---|---|
| 1 | Sporcu beslenmesi ve besin desteklerine genel bakış | ||
| 2 | Makro, mikro besin destekleri, ergogenik yardımcılar | ||
| 3 | Protein tozları, BCAA, glutamin | ||
| 4 | Karbonhidrat jelleri, içecekler, enerji barları | ||
| 5 | Kreatin, kafein, beta-alanin | ||
| 6 | Sporcularda artan ihtiyaçlar ve eksiklikler | ||
| 7 | Vitamin C, E, polifenoller | ||
| 8 | Ara Sınav | ||
| 9 | Omega-3, probiyotikler, elektrolitler | ||
| 10 | Maraton, bisiklet, triatlon | ||
| 11 | Halter, fitness, sprint | ||
| 12 | Yasaklı maddeler, sağlık riskleri, etik | ||
| 13 | Son yayınlar, meta-analizler | ||
| 14 | Gerçek sporcu örnekleri üzerinden supplement planı geliştirme | ||
| 15 | Öğrenci sunumları ve kapanış |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 76 | 76 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 72 | 72 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 150 | ||
| ÖÇ 1 |
| ÖÇ 2 |
| ÖÇ 3 |