GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
RTS528 Film Yapım ve Pazarlama Seçmeli Ders Grubu 1 1 6.00 3.00

Yüksek Lisans


Türkçe


Türkiye’de son yıllarda yıllık film üretim sayısı yüzün üzerine çıkmasına rağmen bu filmlerin büyük bir bölümü vizyonda kendisine yer bulamaz. Filmlerin çekiminin yanı sıra günümüzde onların dağıtım ve pazarlaması da büyük önem taşır. Bu dersin amacı da filmlerin yapım süreçlerinin yanı sıra filmlerin dolaşım süreçleri hakkında katılımcıların bilgi sahibi olmasını sağlamaktır.


Dr. Öğr. Barış Saydam


1 Film yapım sürecini anlama ve film yapımında kullanılan temel adımları ve teknikleri öğrenme.
2 Film yapımında kullanılan ekipmanları ve teknolojileri anlama ve bu kaynakları etkili bir şekilde kullanma becerisi geliştirme.
3 Film pazarlama stratejilerini ve yöntemlerini öğrenme ve uygulama yetkinliği kazanma.
4 Film yapım bütçesi oluşturma ve mali yönetim becerilerini geliştirme.
5 Film projelerinin dağıtım sürecini anlama ve filmi hedef kitleye ulaştırmak için etkili pazarlama stratejileri geliştirme.

Birinci Öğretim


yok


yok


Bu derste film yapım süreçleri, bu süreçlerdeki yeni yönelimler, filmlerin dağıtım ve gösterim stratejileri ele alınacaktır.


Hafta Teorik [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Film Yapım ve Pazarlama Süreçlerine Giriş
2 Geleneksel Film Yapım Süreçleri
3 Sanat Sinemasında Yapım Süreci
4 Film Yapım Süreçlerinde Dijitalleşme
5 Kültür Endüstrisi ve Filmlerin Dolaşım Süreçleri
6 Sanat Sinemasının Oluşum ve Gelişim Süreci
7 Sanat Sinemasının Oluşum ve Gelişim Süreci-2
8 Ara Sınav
9 Avrupa’da Sanat Sinemasının Üretim, Dağıtım ve Gösterim Süreçleri
10 Küreselleşen Film Festivalleri
11 Sanat Sineması’nın Kültürel Habitusu
12 Festivallere Katılım Süreçleri
13 Filmlerin Pazarlama Süreçleri

Ali Artun, Çağdaş Sanatın Örgütlenmesi (İletişim Yayınları, 2012). Ali Artun, Sanatın İktidarı (İletişim Yayınları, 2015). Ayşen Akyüz, Pazarlama ve Dijital Dönüşüm (Alfa Yayınları, 2023). Barış Saydam, Türkiye’de Sanat Sineması (İstanbul: Doruk Yayınları, 2022). George E. Belch, Advertising and Promotion: An Integrated Marketing Communications Perspective (The McGraw-Hill Companies, 2003). Rosalint Galt & Karl Schoonover, Küresel Sanat Sineması (Doruk Yayınları, 2018). Seda Aktaş, Dijitalleşme Sonrası Değişen Sinema ve İzleyici (Duvar Yayınları, 2021).



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 72 72
Final Sınavı 1 76 76
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 1 1
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 1 1
Toplam İş Yükü (saat) 150

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek