GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
IST522 İşletmeler İçin Veri Analitiği Seçmeli Ders Grubu 1 1 6.00 3.00

Yüksek Lisans


Türkçe


İşletmelerin veriye dayalı olarak karar almalarını sağlamak için veri analitiğinin temel kavram ve yaklaşımlarını kullanarak, analitiği işletmenin ortak anlayışına dönüştürebilme yetisinin kazanılması.


Dr. Öğr. Üyesi Mustafa Çoruh


1 İşletme veri analitiğinin temel kavramlarını ve türlerini tanımlayabilme.
2 Tanımlayıcı ve keşfedici analiz tekniklerini bilme ve kullanabilme.
3 Veri analitiği , veri analizi, işletme analitiği, iş zekası ve veri bilimi kavramları arasındaki farklılıkları tanımlayabilme.
4 Veri temizleme ve farklı grafikleri kullanarak veri görselleştirme yapabilme.
5 Analiz sonunda belirlenen veriye dayanan çözümlerin hikayeleştirilerek ilgili paydaşlara sunumunu yapabilme.
6 İşletmelerde bir veri analitiği projesi geliştirebilme.

Birinci Öğretim


yok


Proje: A Milli Futbol takımı için veri analitiği uygulama projesi hazırlayınız.


Dersin amacının gerçekleştirilmesi için örnek işletme verileri üzerinde veri temizleme, betimleyici ve kestirimci analizler yoluyla verilerin excel yardımıyla analiz edilmesi, görselleştirilmesi ve powerpoint yardımıyla verilerin hikayesinin anlatılması sağlanmaktadır.


Hafta Teorik [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Veri Analitiği ve Dersin Tanıtımı
2 Veri Analitiğine Giriş
3 Tanımlayıcı ve Keşfedici Veri Analitiği Kavramları
4 Kestirimci Veri Analitiği Kavramları
5 Veri Analisti kimdir?
6 Veri Analitiği , Veri Analizi, İş Zekası ve Veri Bilimi Arasındaki Farklılıklar
7 Veri Temizleme ve Düzeltme
8 Vize Sınavı
9 Tanımlayıcı İstatistik ve Keşifsel Veri Analizi
10 Tanımlayıcı İstatistik ve Keşifsel Veri Analizi Devam
11 Veri Görselleştirme
12 Hikaye Anlatımı
13 Final Sınavı İçin Öğrenci Projelerinin Sunumu
14 Final Sınavı İçin Öğrenci Projelerinin Sunumu

1 Albayrak, T., & Lawrence, D. (2018). Veri Analitiği: İş Problemlerini Çözmek İçin Veri Bilimi. Papatya Yayıncılık. 2 Provost, F., & Fawcett, T. (2013). Data Science for Business: What You Need to Know about Data Mining and Data-Analytic Thinking. O'Reilly Media. 3 James, G., Witten, D., Hastie, T., & Tibshirani, R. (2013). An Introduction to Statistical Learning: With Applications in R. Springer. 4 Han, J., Kamber, M., & Pei, J. (2011). Data Mining: Concepts and Techniques. Morgan Kaufmann.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 50
Proje Sunma 1 50
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Proje Hazırlama 1 30 30
Proje Sunma 1 10 10
Bireysel Çalışma 14 3 42
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 20 20
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 20 20
Toplam İş Yükü (saat) 152

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
ÖÇ 6
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek