Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
EISL518 | Case Studies | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6.00 | 3.00 |
Yüksek Lisans
İngilizce
Case Studies dersinin amacı, öğrencilere farklı iş ve yönetim senaryolarını analiz etme, gerçek dünya sorunlarını tanımlama, çözüm önerileri sunma ve stratejik kararlar alma becerilerini geliştirmektir. Bu ders, öğrencilere iş dünyasındaki karmaşık durumları anlama ve çözme yeteneklerini güçlendirmeyi amaçlar. Vaka çalışmaları aracılığıyla, öğrenciler gerçek vakalardan örnekler üzerinde çalışarak, analitik düşünme, eleştirel değerlendirme, problem çözme ve karar verme becerilerini geliştirir. Ayrıca, öğrencilerin sunum ve tartışma becerilerini artırarak, etkili iletişim ve işbirliği yapabilme yeteneklerini geliştirmeyi hedefler.
1 | Olay çalışmalarının önemini ve yöntemlerini anlama. |
2 | Olayları analiz etme ve çözüm önerileri geliştirme becerisi geliştirme. |
3 | Teorik bilgiyi pratik durumlarla ilişkilendirme yeteneği geliştirme. |
4 | Farklı disiplinlerden olayları inceleme ve değerlendirme becerisi geliştirme. |
5 | Eleştirel düşünme ve karar verme yeteneğini geliştirme. |
Birinci Öğretim
Yok
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Dersin Tanıtımı ve Amaçları | ||
2 | Case Study Yaklaşımı ve Yöntemleri | ||
3 | Vaka Analizi: Veri Toplama ve Analiz Süreci | ||
4 | Vaka Analizi: Sorunların Belirlenmesi ve Çözüm Önerileri | ||
5 | Vaka Sunumu ve Tartışması | ||
6 | Başarılı Bir Vaka Analizi İçin İpuçları | ||
7 | Endüstriyel Vaka Çalışmaları | ||
8 | Sosyal Sorumluluk Projeleri ve Vaka Analizi | ||
9 | İnovasyon ve Girişimcilik Vakaları | ||
10 | Küresel Vaka Analizi: Farklı Kültürler ve Pazarlar | ||
11 | Hukuki ve Etik Vaka Çalışmaları | ||
12 | Stratejik Yönetim ve Vaka Analizi | ||
13 | Yönetim Kararları ve Vaka İncelemeleri | ||
14 | Ders Değerlendirmesi ve Öğrenci Sunumları | ||
15 | Final |
International Business: Competing in the Global Marketplace` - Yazar: Charles W. L. Hill, Arun K. Jain
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 75 | 75 |
Final Sınavı | 1 | 75 | 75 |
Toplam İş Yükü (saat) | 150 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |