Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
KYR517 | Olgular Eşliğinde Uygulamalar | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6.00 | 3.00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu ders içeriği, klinik vaka çalışmalarının önemini, yöntemlerini, vaka sunumu ve analizini, takibini ve değerlendirmesini kapsamaktadır. Ayrıca, çeşitli sağlık sorunlarına odaklanan vaka çalışmaları ve özel popülasyonlardaki olgular da ele alınmaktadır.
1 | Farklı klinik durumları içeren olguları anlama ve değerlendirme becerisi geliştirme. |
2 | Kayropraktik yaklaşım ve yöntemleri kullanarak olguları çözme ve tedavi etme becerisi geliştirme. |
3 | Olguları takip etme ve sonuçları değerlendirme becerisi geliştirme. |
4 | Olguları kritik bir perspektifle analiz etme ve kayropraktik uygulamalarda etik prensipleri gözetme becerisi geliştirme. |
5 | Olguları literatür ve güncel araştırmalarla destekleme ve eleştirel bir perspektifle değerlendirme becerisi geliştirme. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Bu dersteki objektiflerimiz kayropraktik mesleğinin içerisinde öykü alma, ön tanı koyma, muayene, tetkikler ve biyokimyasal tetkikler ile tanı ve ayırıcı tanıları öğrenme. Hastayı ne zaman diğer uzman hekimlere yönlendirme ve ne zaman diğer uzman hekimler ile ortak hastayı takip etme üzerine çalışıp klinik vakalar sunmadır.
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Kayropraktik Mesleğinin Global Tanimi | ||
2 | Öykü alma ve Ön tanı koyma önemi | ||
3 | SERVİKAL VAKALARIN DEĞERLENDİRMESİ | ||
4 | TORAKAL VAKA DEĞERLENDİRMESİ | ||
5 | LUMBAL VAKALARIN DEĞERLENDİRMESİ | ||
6 | GENEL TEKRAR | ||
7 | Omurga rahatsızlıkları | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | PELVİS VE SAKROİLİAK EKLEM DEĞERLENDİRME | ||
10 | ÜST EKSTİREMİTE VAKALARIN DEĞERLENDİRMESİ | ||
11 | ALT EKSTİREMİTE VAKALARIN DEĞERLENDİRMESİ | ||
12 | SPOR VE ÖZEL POPÜLASYONLAR | ||
13 | Genel Tekrar | ||
14 | Kapsamlı vaka çalışması ve sunumu |
Chief, editor Haldeman, S., Dagenais, S., et al. Principles and Practice of Chiropractic. McGraw-Hill, New York, 2005. Huff, L., & Brady, D. M. (2005). Instant access to chiropractic guidelines and protocols.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 72 | 72 |
Final Sınavı | 1 | 76 | 76 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (saat) | 150 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |