Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
MHY509 | Çok Kriterli Karar Verme | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6.00 | 3.00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu ders, öğrencilere çok kriterli karar verme sürecini anlamalarını ve uygulamalarını sağlamayı amaçlamaktadır. Öğrenciler, çeşitli karar verme modelleri, yöntemleri ve tekniklerini öğrenerek karmaşık karar problemlerini çözebilecek ve analitik düşünme becerilerini geliştirebileceklerdir.
Dr.Öğr.Üyesi Hikmet Erkan
1 | Çok kriterli karar verme kavramını anlama ve değerlendirme becerisi geliştirme. |
2 | Farklı karar verme yöntemlerini ve tekniklerini analiz etme ve uygulama becerisi geliştirme. |
3 | Karar verme problemlerini tanımlama, problem analizi yapma ve karar ağacı yöntemi ile çözümleme becerisi geliştirme. |
4 | Analitik hiyerarşi süreci (AHP) ve TOPSIS gibi çok kriterli karar verme yöntemlerini uygulama becerisi geliştirme. |
5 | İleri düzey çok kriterli karar verme konularında güncel araştırmaları takip etme ve eleştirel bir perspektifle değerlendirme becerisi geliştirme. |
Birinci Öğretim
Yok
Bulunmamaktadır
Bu ders, öğrencilere çok kriterli karar verme sürecini anlamalarını ve uygulamalarını sağlamayı amaçlamaktadır. Öğrenciler, çeşitli karar verme modelleri, yöntemleri ve tekniklerini öğrenerek karmaşık karar problemlerini çözebilecek ve analitik düşünme becerilerini geliştirebileceklerdir.
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Çok Kriterli Karar Verme Kavramı | ||
2 | Karar Verme Modelleri | ||
3 | Karar Verme Yöntemleri | ||
4 | Analitik Hiyerarşi Prosesi (AHP) | ||
5 | TOPSIS ve Vikor Yöntemleri | ||
6 | Eleştirel Yolu Metodu (EYM) | ||
7 | Karar Verme Yazılımları | ||
8 | Bulanık Mantık ve Bulanık Karar Verme | ||
9 | Analitik Hiyerarşi Süreci (AHS) | ||
10 | Ahlaki Karar Verme ve Etik | ||
11 | Karar Verme iletişimi ve Paydaş Analizi | ||
12 | Çok Kriterli Karar Verme Uygulamaları | ||
13 | Yapay Zeka Temelli Karar Verme | ||
14 | Geleceğin Karar Verme Trendleri |
Kahraman, C. (2014). Çok Kriterli Karar Verme: Temel Kavramlar ve Yöntemler (2. Baskı). Saaty, T. L., & Vargas, L. G. (2012). Models, Methods, Concepts & Applications of the Analytic Hierarchy Process (2nd Edition). Büyüközkan, G., & Çifçi, G. (2016). Multi-Criteria Decision Making Methods: A Comparative Study.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Staj durumu bulunmamaktadır
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 76 | 76 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 72 | 72 |
Toplam İş Yükü (saat) | 150 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |