GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
MHY509 Çok Kriterli Karar Verme Seçmeli Ders Grubu 1 1 6.00 3.00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu ders, öğrencilere çok kriterli karar verme sürecini anlamalarını ve uygulamalarını sağlamayı amaçlamaktadır. Öğrenciler, çeşitli karar verme modelleri, yöntemleri ve tekniklerini öğrenerek karmaşık karar problemlerini çözebilecek ve analitik düşünme becerilerini geliştirebileceklerdir.



1 Çok kriterli karar verme kavramını anlama ve değerlendirme becerisi geliştirme.
2 Farklı karar verme yöntemlerini ve tekniklerini analiz etme ve uygulama becerisi geliştirme.
3 Karar verme problemlerini tanımlama, problem analizi yapma ve karar ağacı yöntemi ile çözümleme becerisi geliştirme.
4 Analitik hiyerarşi süreci (AHP) ve TOPSIS gibi çok kriterli karar verme yöntemlerini uygulama becerisi geliştirme.
5 İleri düzey çok kriterli karar verme konularında güncel araştırmaları takip etme ve eleştirel bir perspektifle değerlendirme becerisi geliştirme.

Birinci Öğretim


Yok


Bulunmamaktadır


Bu ders, öğrencilere çok kriterli karar verme sürecini anlamalarını ve uygulamalarını sağlamayı amaçlamaktadır. Öğrenciler, çeşitli karar verme modelleri, yöntemleri ve tekniklerini öğrenerek karmaşık karar problemlerini çözebilecek ve analitik düşünme becerilerini geliştirebileceklerdir.


Hafta Teorik [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Çok Kriterli Karar Verme Kavramı
2 Karar Verme Modelleri
3 Karar Verme Yöntemleri
4 Analitik Hiyerarşi Prosesi (AHP)
5 TOPSIS ve Vikor Yöntemleri
6 Eleştirel Yolu Metodu (EYM)
7 Karar Verme Yazılımları
8 Bulanık Mantık ve Bulanık Karar Verme
9 Analitik Hiyerarşi Süreci (AHS)
10 Ahlaki Karar Verme ve Etik
11 Karar Verme iletişimi ve Paydaş Analizi
12 Çok Kriterli Karar Verme Uygulamaları
13 Yapay Zeka Temelli Karar Verme
14 Geleceğin Karar Verme Trendleri

Kahraman, C. (2014). Çok Kriterli Karar Verme: Temel Kavramlar ve Yöntemler (2. Baskı). Saaty, T. L., & Vargas, L. G. (2012). Models, Methods, Concepts & Applications of the Analytic Hierarchy Process (2nd Edition). Büyüközkan, G., & Çifçi, G. (2016). Multi-Criteria Decision Making Methods: A Comparative Study.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Staj durumu bulunmamaktadır


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 76 76
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 72 72
Toplam İş Yükü (saat) 150

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek